سیستمی شدن اقدامات اموال

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج از سیستمی شدن مراحل تأمین اعتبار خرید، تدارکات و پشتیبانی اموال در شهرداری کرج خبر داد.

سعید حق‌شناس در گفت‌وگو با کرج امروز، ضمن گرامیداشت روز فناوری اطلاعات و ارتباطات، با اشاره به اینکه پایگاه اطلاعاتی معتبر و یکپارچه‌ای جهت ثبت اطلاعات رسید و حواله کالا در تمامی مناطق و سازمان‌های تابعه وجود نداشت، گفت: بر همین اساس سامانه جامع انبار و اموال از سال ۱۳۹۷ در مجموعه شهرداری کرج مستقر و ادارات مذکور ایجاد و از حالت جزیره‌ای خارج شدند.

این مسئول اضافه کرد: پس از برگزاری جلسات آموزش گروهی جهت سهولت درخواست کالا و جلوگیری از رفت‌وآمدهای غیرضروری به ادارات انبار، با توسعه سامانه شرکت پیمانکار (دیدگاه رایانه سما) فرایند درخواست کالا به‌صورت کاملاً سیستمی در تمام دوایر شهرداری پیاده‌سازی شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج ادامه داد: با برگزاری جلسات متعدد فنی در خصوص برقراری ارتباط سامانه جامع مالی و درآمد (حسابرایان) و همکاری اداره کل امور پشتیبانی (اداره اموال و انبار) و اداره کل برنامه‌ریزی و بودجه ستاد مرکز، در حال حاضر تأمین اعتبار خرید و تدارکات و پشتیبانی به‌صورت مکانیزه انجام می‌شود.

این مسئول افزود: تمامی روند گردش کار کارپردازی و نیز تصاویر امضا همکاران در سامانه مربوطه نیز بارگذاری شده و در مراحل پایانی پیاده‌سازی می‌باشد.

رهگیری آسان درخواست‌های کالا و خرید، امکان انبارگردانی سالیانه به‌صورت سیستمی، ارسال و ثبت مکانیزه اسناد رسید و حواله، امکان اعتبار سنجی درخواست‌های کالا به‌وسیله پیامک و کدکاربری، امکان نقل‌وانتقال اموال به‌صورت سیستمی و رهگیری مراحل نقل‌وانتقال، امکان مشاهده تاریخچه نقل‌وانتقال کالای غیرمصرفی، امکان مشاهده موجودی انبار به‌صورت برخط، رفع مغایرت‌های احتمالی در مشخصات کالاهای درخواستی و کالای خریداری‌شده و ثبت اموال، ازجمله مزایایی است که با سیستمی شدن اقدامات اداره اموال شهرداری کرج محقق می‌شود و رئیس سازمان فاوا به آن اشاره کرد.

وی افزود: همچنین با تحقق این مهم، امکان اخذ گزارش‌های آماری دقیق از میزان اقلام مصرفی و غیرمصرفی دوایر، ثبت دقیق اطلاعات اعتبارات خرید، امکان اخذ گزارش‌ها فصلی معتبر و حذف کاغذ و مکاتبات فیزیکی جهت خرید کالا (درخواست کالا، بررسی موجودی، درخواست خرید، تأمین اعتبار و خرید) فراهم می‌شود.

به گفته حق‌شناس پس از پیاده‌سازی سامانه مذکور در کلیه دوایر شهرداری، اجرای فرایند خرید خدمات و نیز ثبت سیستمی سند حسابداری به انجام خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =