اعتصامی

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج به برخی معضلات شهری مانند پسماندها، پدیده زباله گردی، مشاغل مزاحم ، نگهداری حیوانات در محیط شهری و سگ های ولگرد اشاره کرد و گفت: علاج این مشکلات در هم افزایی دستگاه های اجرایی، نظارتی و همراهی شهروندان است.

سید مرتضی اعتصامی در گفتگو با کرج امروز به روند شکل گیری معضلات و مشکلات شهری پرداخت و اظهار داشت: روند شکل گیری و به وجود آمدن معضلات شهری رابطه مستقیم با روش شکل گرفتن شهر، سرعت توسعه شهری، آداب و رسوم و رفتار مدیریتی در امور شهر بستگی دارد.

وی بیان کرد: این معضلات بخشی  متاثیر از نا آگاهی ها نسبت به مسایل شهرنشینی است که باید به صورت دقیق رفتار شناسی صورت بگیرد.

اعتصامی با بیان اینکه دانشمندان باستان شناس مطالعه رفتار اجتماعی در خصوص زباله ها را در ادوار مختلف مورد بررسی قرار داده اند و با کشف بقایای زباله ها به رفتارهای اجتماعی و اقتصادی مردمان گذشته پی برده اند، افزود: این امرنشان می دهد که سبک زندگی و رفتار اجتماعی در این بخش چقدر تاثیر گذار است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج بیان داشت: به طور معمول پسماند یک امر چند وجهی است که در ادوار گذشته نگاه موضعی و موضوعی به آن شده است به طور مثال برخی نگاه ها براین بوده که باجمع آوری سطل های زباله شاید میزان تولید پسماند کاهش یابد اما در عمل این هدف محقق نشده است.

اعتصامی تاکید کرد: در این بخش آموزش شهروندی و زیست محیطی مغفول مانده است؛ به طور مثال اگر به جای کیسه های پلاستیکی از زنیل و کیسه پارچه ای استفاده شود می توان در کاهش تخریب محیط زیست بهتر عمل کرد.

وی با بیان اینکه سرانه تولید زباله در کشورمان به مراتب بیشتر از سایر کشورها است، گفت: در این بخش نیازمند آموزش شهروندی و فرهنگسازی هستیم تا بتوان از میزان پسماندها کاست.

این مسئول با اشاره به اینکه امروزه میزان پسماندهای تر در کشور از جمله کرج بیشتر از زباله های خشک است، ادامه داد: این روند یک آفت زیست محیطی است که باید آن را علاج کرد؛ در این بخش رفتار فرهنگی و اجتماعی نیازمند بازتعریف یا آموزش است.

 اعتصامی تصریح کرد: هر چند اقدامات خوبی در بحث فرآیند زباله ها در کرج انجام شده اما کافی نیست و دایره ساماندهی این مقوله وسیع است.

وی یادآور شد: اکنون در ۲ منطقه شهری کرج جمع آوری زباله ها یک روز درمیان انجام می شود که در بخش کاهش هزینه ها  موثر بوده است.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: تسری این اقدام به تمام مناطق کرج نیازمند آموزش همگانی است ضمن آنکه شهرداری مصمم به توسعه طرح در کل کلانشهر کرج است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =