حسین مهاجری

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح جامع مطالعاتی مدیریت پسماند عملیاتی و اجرا شود.

به گزارش‌ پایگاه خبری کرج امروز؛ حسین مهاجری در جلسه‌ای که با حضور رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج و کارشناسان مرکز پژوهش در سالن مدرس شورای شهر در خصوص مسئله پسماند شهر برگزار شد، اظهار داشت: تولید پسماند شهری یک نگرانی جهانی است که امروزه بیش‌ از پیش تحت تأثیر رشد سریع شهرنشینی، صنعتی شدن، افزایش جمعیت، رونق اقتصادی و افزایش استانداردهای زندگی اجتماعی قرارگرفته است.  

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها به دنبال رویکرد مناسب مدیریت پسماند برای کاهش حجم پسماند و اثرات محیط زیستی مربوطه هستند، مسائل مهم قابل‌ طرح در حوزه پسماند شهری به خصوص در شهر کرج را شامل؛ کاهش و تفکیک پسماند در مبدأ، تصفیه مکانیکی، دفن پسماند، زباله سوزها، کمپوست، تولید بیوگاز، بازیافت و مدیریت شیرابه (تصفیه، تغلیظ، بازگردانی و ...) عنوان کرد.

مهاجری در خصوص عدم وجود طرح عملیاتی مطالعات جامع پسماند نکاتی را مطرح کرده و آن را مسئله مهم پیش رو در این حوزه دانست.

محمد اسدیان رئیس مرکز پژوهش شورای اسلامی کرج نیز در ادامه این جلسه در خصوص آسیب‌شناسی، شناخت وضع موجود و ارتباط‌گیری با دانشگاهیان و ... جهت بهره‌گیری و استفاده از ظرفیت‌های مناسب در خصوص مدیریت پسماند نکاتی را اشاره کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه در خصوص مسئله یابی پسماند شهر کرج مقرر شد جلسات و پژوهش‌های تکمیلی برای شناخت، خط‌مشی گذاری و برنامه عملیاتی مطالعات جامع پسماند تدوین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =