عباس سعیدی کیا

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: سند پهنه‌بندی حریم شهر کرج با هدف اتخاذ تدابیر مشخص برای صیانت از عرصه‌های واقع در آن تهیه‌شده و مراحل پایانی تصویب را طی می‌کند.

عباس سعیدی کیا در گفت‌وگو با کرج امروز، با اشاره به اینکه سند پهنه‌بندی یکی از اسناد لازم الاجراء طرح جامع نقشه پهنه‌بندی حریم شهر و ضوابط و مقررات مربوطه است، اظهار داشت: معاونت شهرسازی و معماری بر همین اساس و با عنایت به دستورالعمل شماره ۵۹۶۶/۳۰۰ مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ شورای عالی معماری و شهرسازی ایران در خصوص نحوه تهیه سند پهنه‌بندی حریم، مدیریت نظارت بر توسعه حریم شهر اهتمام به تهیه آن کرده و این سند طی جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۳۱ به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسید.

وی ضمن ابراز خرسندی از عملیاتی شدن مراحل تصویب سند تهیه‌شده در کارگروه امور زیر بنایی شهرسازی تأکید کرد: جلوگیری از دخل و تصرف غیرقانونی جهت توسعه برنامه‌ریزی‌شده آتی شهر در گرو وجود سند پهنه‌بندی حریم به‌عنوان سند ملاک عمل است.

وی اعلام کرد: تصویب سند پهنه‌بندی حریم شهر کرج در شورای عالی شهرسازی و معماری مرحله پایانی کار خواهد بود و پس از آن، منطقه بندی اراضی واقع در حریم شهر صرفاً بر مبنای پهنه‌های تعریف‌شده در این سند انجام می‌شود.

سعیدی کیا بیان کرد: مراحل تصویب این سند هر چه سریع‌تر سپری شود، صیانت حداکثری از اراضی حریم شهر به‌عنوان سرمایه‌ای ارزشمند برای شهر میسر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =