غلام رضا رضوانی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج گفت: بسته به موقعیت جغرافیایی مناطق، در برخی از محدوده‌های شهر نیمی و در برخی مناطق صد در صد نیروهای خدمات شهری در وضعیت آماده باش قرار دارند.

غلامرضا رضوانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص ادامه بارش‌ها تا روز دوشنبه (۱۰مرداد) اظهار کرد: از چند روز قبل که هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش رگباری در استان البرز از جمله کرج را دریافت کردیم، نیروها و تجهیزات حوزه خدمات شهری در آماده باش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بسته به موقعیت جغرافیایی مناطق، در برخی از محدوده‌های شهر نیمی و در برخی مناطق صد در صد نیروهای خدمات شهری در وضعیت آماده باش قرار گرفتند.

وی توضیح داد: از اوایل صبح امروز شاهد بارش رگباری باران در کرج هستیم که خوشبختانه تا این لحظه مشکل خاصی از مسدود شدن معابر و خیابان‌ها گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، شاهد ورود حجم زیادی از آب به کلکتورهای شهری هستیم که گاه از ظرفیت ورودی آنها بیشتر است و همین امر خواه ناخواه باعث آبگرفتگی موقت  برخی معابر می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در تمامی زیرگذرها و مناطق حساس شهر از جمله محدوده نهر دلمبر نیرو و تجهیزات مستقر شده تا در صورت وقوع مشکل، در کوتاه ترین زمان ممکن خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه کنند.

طرح جمع آوری یک روز در میان زباله به کجا رسید؟

رضوانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح جمع آوری یک روز درمیان زباله در یک محله از مناطق دهگانه اشاره کرد و گفت: در صورت موفقیت این طرح و استقبال شهروندان در آینده نزدیک در تمام محلات کرج اجرایی می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج گفت: با اجرای سراسری این طرح به مرور شاهد جمع آوری سطل‌های زباله مکانیزه از گوشه و کنار شهر خواهیم بود.

وی ابراز کرد: در طرح جمع آوری یک روز در میان زباله، ساکنین ۱۰ محله از کرج که به صورت پایلوت انتخاب شده‌اند، باید راس ساعت ۱۱ شب روزهای زوج هر هفته زباله‌های خود را از منزل خارج کنند.

رضوانی ادامه داد: برای اثربخشی بیشتر این طرح، جمعه‌ها هم به روزهای مشخص شده برای بیرون گذاشتن زباله از منازل اضافه شده است.

این مسئول تاکید کرد: در بسیاری از کلانشهرها از جمله اصفهان سالهاست سبدها و مخازن مکانیزه زباله از محلات جمع آوری و طرح جمع آوری یک روز در میان زباله اجرایی می‌شود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج افزود: از شهروندان درخواست می‌شود با همکاری با اجرای بهتر این طرح، نقش خود را در حفظ پاکیزگی و زیبایی بصری شهر ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =