آموزش تفکیک

معاون محیط زیست و خدمت شهری شهرداری کرج گفت: جمع آوری روزانه زباله‌ها علاوه بر تحمیل هزینه گزاف به شهر و نیاز به منابع انسانی و مالی گسترده، مشکلات زیست محیطی به همراه دارد و زیبایی بصری شهر را مخدوش می‌کند.

غلامرضا رضوانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد:  تفکیک از مبدا نشان دهنده اوج مشارکت و تعامل فرهنگی شهروندان در بحث کلان مدیریت پسماندهای شهری است.

وی ادامه داد: اساس طرح  تفکیک از مبدا بر پایه آموزش همگانی و جلب مشارکت مردمی، توجه به آداب و عادات اجتماعی و استفاده از نیروهای مجرب است.

رضوانی افزود: به منظور ارتقای سطح دانش عمومی و فراهم شدن بستر فرهنگی و اجتماعی مناسب، آموزش گسترده‌ای از طریق رسانه‌های گروهی منازل انجام می‌شود.

این مسئول توضیح داد: با برنامه ریزی و اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری کرج و سازمان‌های تابعه، اجرای طرح آموزش جمع آوری یک روز در میان پسماند به صورت مستمر از طریق آموزش چهره به چهره با شهروندان مقابل درب منازلشان و توزیع پک آموزشی شامل بروشور آموزشی شناخت پسماند خشک و تر و نحوه تفکیک، برنامه زمانبندی جمع آوری پسماند خشک و تر و کیسه زباله نهم مرداد ماه  در فاز یک منطقه هفت (رجایی شهر) آغاز شده است.

 وی گفت: جمع آوری روزانه زباله‌ها علاوه بر تحمیل هزینه گزاف به شهر و نیاز به منابع انسانی و مالی گسترده، مشکلات زیست محیطی به همراه دارد و زیبایی بصری شهر را مخدوش می‌کند.

 معاون محیط زیست و خدمات شهری گفت: بدون شک کاهش دفعات مراجعه به درب منازل برای جمع‌آوری زباله یکی از راهکارهای کاهش تولید پسماند از سوی شهروندان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =