فضای سبز

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج، با اشاره به اینکه حفظ فضای سبز شهری حق طبیعی شهروندان در برخورداری از طبیعت سبز است، گفت: پارک‌ها و فضای سبز شهری به‌عنوان یکی از پراهمیت‌ترین منابع طبیعی شهرها نقش بسزایی در بازیابی ارتباط انسان و طبیعت، بهبود منظر و سیمای شهری و ارتقای کیفیت فضاهای شهری دارد.

عباس کمالی روستا در گفت‌وگو با کرج امروز،با بیان اینکه کاشت گل، نهال و توسعه فضای سبز در زیباسازی منظر شهری و ارتقای سطح سلامت روحی شهروندان تأثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: به‌منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود سیمای بصری فضای شهری و با توجه به تغییر فصل، این منطقه اقدام به کاشت گل‌های فصلی متناسب با فصل تابستان در بلوارها، میدان‌ها و پارک‌های سطح شهر کرده است.

کمالی روستا توسعه فضای سبز را از عوامل مهم و بسیار تأثیرگذار بر محیط‌زیست شهری خواند و افزود: زمانی که محیط شهری آکنده از درخت و درختچه و چمن و گل باشد، ضمن آنکه شادابی و طراوت را دوچندان خواهد ساخت، باعث کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد، اگرچه توسعه فضای سبز از وظایف خاص مدیریت شهری است لیکن حفظ و نگهداری از فضای سبز از تکالیف مشترک شهروندان و مدیریت شهری است.

وی حفظ و نگهداری از انبوه درختان شهری را یکی از اولویت‌های مهم حوزه فضای سبز برای مناسب‌سازی چهره شهر خواند و افزود: در این راستا علاوه بر انجام هرس، نسبت به آبیاری و کود دهی درختان سطح شهر و محلات نیز اقدام شده است.

این مسئول حذف پاجوش و تنه‌جوش، علف زنی و تشتک زنی درختان، آبیاری، چمن‌زنی و جمع‌آوری علف‌های هرز، شستشوی ۶۸۰ اصله درخت، عملیات مبارزه با آفات و بیمارهای سه هزار و ۹۰۰ اصله درخت در یک هزار و ۸۰۰ مترمربع را اقدامات این منطقه برشمرد.

 مدیر منطقه هفت شهرداری کرج، هرس و فرم دهی چهار هزار و ۶۸۴ مترمربع ترون و اصلاح سیستم آبیاری یک هزار و ۴۲۰ مترمربع را تنها بخشی از اقدامات فضای سبز شهرداری منطقه عنوان کرد که به‌طور مستمر در عرصه‌های سبز منطقه اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =