ایین بهره برداری از14 هکتار فضای سبز حاشیه اتوبان وتقاطع غیرهمسطح حصارک

مدیر منطقه یک شهرداری کرج، از جمع‌آوری سه هزار و ۲۰۰ مترمربع چمن از عرصه‌های فضای سبز و آماده‌سازی بستر جهت کاشت درختچه در این منطقه خبر داد.

محمد گروسی در گفتگو با کرج امروز از حذف چمن و جایگزینی آن با درختچه‌های کم آب و پوشش گیاهی که به آبیاری کمتری نیاز دارند، خبر داد و افزود: با توجه به تغییر گونه‌ها و آبیاری تحت‌فشار و استفاده از تانکر توانسته‌ایم مصرف آب را تا حد زیادی بهینه کنیم.

گروسی بیان کرد: تغییر پوشش گیاهی در جهت کاهش مصرف آب ازجمله اقدامات مهمی است که در حوزه فضای سبز منطقه یک صورت گرفته است و این تغییر پوشش گیاهی با حفظ سرانه‌ی فضای سبز منطقه اجرایی شده و مهم‌ترین هدف آن جلوگیری از مصرف بی‌رویه آب در شرایط موجود است.

گروسی بابیان اینکه تغییر پوشش گیاهی در جهت کاهش مصرف آب از جمله اقدامات مهمی است که در حوزه فضای سبز منطقه‌ی صورت گرفته، افزود: در این راستا در فاز نخست سه هزار و ۲۰۰ مترمربع چمن از عرصه‌های سبز منطقه جمع‌آوری و یک هزار و ۶۵۰ مترمربع درختچه در این عرصه‌ها کاشته شده است.

وی توسعه فضای سبز و رسیدن به سرانه مطلوب و همچنین ارتقاء سطح کمی و کیفی پوشش گیاهی را از جمله اساسی‌ترین اهداف این منطقه در جهت خدمات‌رسانی به مردم دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =