7

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج گفت: به‌منظور ایجاد ایمنی، رفع خطر و آرام‌سازی مسیرهای پرتردد سطح منطقه در برخی محدوده‌های اصلی و فرعی تجهیزات ترافیکی نصب‌شده است.

عباس کمالی روستا در گفتگو با کرج امروز؛ اساسی‌ترین نیازهای ترافیکی را تجهیز شهر به انواع علائم و تجهیزات ترافیکی دانست و افزود: انواع تابلوهای راهنمایی و ترافیکی و هشداری، چراغ‌های راهنمایی و چراغ عابر پیاده در سطح منطقه نصب‌شده است.

کمالی روستا گفت: نصب، اصلاح، تعمیر و یا تعویض موارد فوق علاوه بر نیاز اولیه و دوره‌ای معابر منجر به افزایش ایمنی، روان‌سازی ترافیک و درنتیجه کاهش زمان سفر و حتی ارتقاء سطح فرهنگ حمل‌ونقلی خواهد شد.

وی در ادامه عنوان کرد: در این راستا کلیه علائم قائم، افقی و تجهیزات ایمنی و ترافیکی همواره باید به شکل نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به‌روز شوند.

مدیر منطقه هفت شهرداری کرج، نصب ۱۸۰ مورد انواع تابلوهای راهنمایی و رانندگی به همراه نصب سه عدد چراغ چشمک‌زن در تقاطعات، رنگ‌آمیزی ۳۴۰ متر سرعت‌گیر و نصب بیش از دو هزار و ۲۰۰ مورد چشم‌گربه‌ای، چشم ببری و گل‌میخ و باتومی استوانه‌ای و باتومی ارتجاعی و ... را از اقدامات ترافیکی صورت گرفته در منطقه برشمرد.

وی ادامه داد: تجهیزات فوق در معابر و مناطق در پاسخ به درخواست شهروندان و نظریه کارشناسان ذی‌ربط جهت حفظ امنیت جانی و اصلاح هندسی‌های لازم انجام‌شده است.

کمالی روستا با تأکید بر انجام به‌موقع عملیات ترافیکی در سطح شهر تصریح کرد: تابلوهای راهنمایی و رانندگی باید در معرض دید قرار گیرند تا به‌راحتی در شب و روز قابل‌رؤیت باشند و این ویژگی در رعایت قوانین توسط رانندگان بسیار مؤثر است.

این مسئول بابیان اینکه با کارشناسی و نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی و نصب در معابر پرتردد می‌توان از مزیت‌های بهینه آن بهره‌مند شد، گفت: بی‌شک رانندگی ایمن و مناسب نیازمند اطلاعات هدایت‌کننده صحیح و روشن است که به‌وسیله علائم راهنمایی به رانندگان منتقل می‌شود.

این مسئول حفظ جان و داشتن امنیت عابرین در هنگام تردد در معابر را از اهم وظایف دانست و از همکاران خدوم و دغدغه‌مند در اداره ترافیک خواست تا با توجه به فرارسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس با اهتمامی هر چه بیشتر به این امر مهم بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =