7

مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج با بیان اینکه فضای سبز بخشی مهمی از سیمای شهر را تشکیل می‌دهد، گفت: بهره‌مندی شهروندان از فضای سبز در مدیریت شهری از جمله نیازهای مهم شهروندی است و باید برای ایجاد نشاط و شادابی شهر، برنامه‌ریزی کرد.

عباس کمالی روستا در گفت‌وگو با کرج امروز؛ بابیان اینکه فضای سبز بخشی مهمی از سیمای شهر را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: بهره‌مندی شهروندان از فضای سبز در مدیریت شهری از جمله نیازهای مهم شهروندی است و باید برای ایجاد نشاط و شادابی شهر، برنامه‌ریزی کرد.

کمالی روستا عنوان کرد: در راستای اهداف منطقه مبنی بر حفظ، حراست و پاسداشت فضاهای سبز و ایجاد شرایطی مناسب جهت نگهداری این فضاها و با طراوت شدن بیش‌ازپیش آن‌ها اقدامات ویژه‌ای ازجمله بهسازی پارک‌ها و بوستان‌های سطح منطقه، کاشت درختچه در فضاهای سبز شهر همچنین هرس درختان، علف زنی، حذف سرشاخه‌های خشک و ... صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به آغاز فصل پاییز عملیات حذف سرشاخه‌های خشک، حمل ضایعات، خاک‌ریزی و باغچه سازی در برخی از مدارس سطح منطقه به متراژ بیش از ۴۰ مترمربع با کاشت بیش از ۱۵۰ مترمربع گل‌های رز و درختچه‌های زینتی انجام‌شده است.

این مسئول از آماده‌سازی بستر و کاشت گل فصلی در متراژی بیش از یک هزار و ۹۶۲ مترمربع در باغ ایرانی، بلوار مطهری، بلوار پرند، حاشیه ورزشگاه انقلاب و ... گفت و افزود: همچنین عملیات سرزنی و حاشیه زنی چمن و هرس و فرم دهی ترون در متراژی بیش از ۱۷۰ هزار مترمربع در برخی از عرصه‌های سبز منطقه انجام‌شده است.

کمالی روستا؛ حذف تنه‌جوش و پاجوش، عملیات مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی درختان، آبیاری تانکری، جنگل‌کاری، انتقال آب خام از قنات بهارستان به جنگل دلمبر و از مخزن صمصام به میدان ۳۵ متری بلوار آتشگاه و ... را از دیگر فعالیت‌های مستمر واحد فضای سبز برشمرد که در راستای حفظ عرصه‌های سبز منطقه انجام‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =