پایتخت کتاب ایران

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج با اشاره به نقش تاثیرگذار کتاب در زندگی و ارتقای سطح دانش و فرهنگ نسل آینده بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محسن برجی در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری اجرای طرح پایتخت کتاب ایران که به ریاست آل عوض مشاور استاندار البرز و با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سعیدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و مدیرانی از اداراه فرهنگ و ارشاد استان، نهاد کتابخانه‌ها و مدیران ذیربط استان به میزبانی سازمان فرهنگی در سالن اجتماعات اطلس برگزار شد، اظهار داشت: همه دستگاه‌های مربوط به حوزه کتاب  باید فرهنگ کتاب‌خوانی و مهارت آن را برای کودکان نهادینه کنند.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج عنوان کرد: رفع ضعف‌ها در این حوزه در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و باید تلاش کنیم میزان مطالعه را در شهر کرج بالا ببریم.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین و ابتدایی ترین اقدامی که باید انجام داد، ارتقای باور مسئولین شهر و استان به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است.

برجی در پایان گفت: فرآیند تکامل بشر خواندن کتاب است برای همین است که خداوند پیامبران خود را با کتاب برای مردم فرستاده است.

لازم به توضیح است در این جلسه تمامی ارگان‌های مرتبط با حوزه کتاب حضور داشتند و مصوباتی در خصوص برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای رسیدن به عنوان پایتخت کتاب ایران بررسی شد.

گفتنی است کرج جزء ۱۶ شهر برتر کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی است.  

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در کودکان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =