سیدعلی اکبر میر وکیلی

رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج، گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج توانست در طرح جامع سطح‌بندی، از رتبه سوم به دوم کشوری ارتقا یابد.

سید علی‌اکبر میروکیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج ۱۳ سال است که افتتاح‌شده، اظهار داشت: در ارزیابی که توسط معاونت نظارت و سنجش کل کشور در سال جاری صورت پذیرفته است، مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری کرج توانست در طرح جامع سطح‌بندی، رتبه دوم کشوری را اخذ کند.

میروکیلی با اشاره به ارتقای سطح علمی این مرکز از رتبه سه‌ به‌دو گفت: این ارتقاء گامی رو به‌جلو در راستای توسعه مستمر این مرکز بزرگ آموزشی در استان است و امیدوارم با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته تا رسیدن به رتبه برتر کشوری ادامه داشته باشد.

مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان مرکز علمی کاربردی شهرداری کرج

رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج عنوان کرد: این مرکز اجرای طرح مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال‌زایی دانشجویان را از مهم‌ترین اهداف این دانشگاه برشمرد و گفت: مهمترین موضوعی که در دانشگاه علمی و کاربردی باید مورد توجه قرارداد این است که این مرکز یک دانشگاه نسل چهارمی است و بیشتر در کنار علم به مهارت افزایی می‌پردازد و در واقع هنر اصلی و تفاوت آن با سایر مراکز علمی، پرداختن به موضوع مهارت افزایی است.

میروکیلی طرح جامع مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان را از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی این مرکز توصیف کرد و گفت: اشتغال پذیری یعنی مجموعه‌ای از موفقیت‌ها، مهارت‌ها، دانسته‌ها و در مجموع شایستگی‌های فردی است که دانش‌آموختگان را در دستیابی به موفقیت و کارایی در حرفه مورد انتخاب خود آماده می‌کند تا از این طریق بتوانند به خود و دیگران و جامعه سود برسانند.

وی با اشاره به اینکه سمت و سوی این مرکز حرکت به سمت مهارت افزایی دانشجو است، گفت: یکی از جهات و مزایای مهارت افزایی به دانشجویان توسعه اشتغال و معرفی دانشجویان به بازارهای کاری با برگزاری دوره‌ها و رویدادهای علمی است. 

رشد صعودی پذیرش دانشجو مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج 

سید علی اکبر میر وکیلی با اشاره به اینکه این مرکز در حال حاضر در ۲۶ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد، افزود: این رشته‌ها در ۱۱ گروه که شامل علوم فنی ومهندسی، معماری و عمران، شهرسازی، روابط عمومی و حقوق همچنین مدیریت‌ها است،تعریف شده‌اند.

وی گفت: با توجه به روند رو به کاهش پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور این مرکز به لحاظ دسترسی به آزمایشگاه و تجهیزات و امکانات وسیع شهرداری کرج موفق شده جمعیت بیشتری از متقاضیان را جذب کند.

این مسئول با اشاره اینکه از ابتدای تاسیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج تا امروز بیش از چهار هزار دانشجو این مرکز فارغ‌التحصیل شده است، خاطرنشان کرد: این مرکز در حال حاضر هزار و ۵۰۰ دانشجوی فعال دارد.

میروکیلی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اکثریت دانشجویان این مرکز شاغل در شهرداری و دیگر دستگاه‌ها هستند، گفت: به منظور عدم تداخل فعالیت کاری افراد و تعامل با دانشجویان بیشتر ساعات تدریس دانشجویان در ساعت خارج از ساعت اداری و روز جمعه می‌باشد.

رئیس مرکز علمی و کاربردی شهرداری کرج گفت: به منظور ارتقای استانداردهای آموزشی این مرکز طی سه سال گذشته طرح غربالگری مدرسان اجرا شد که این موضوع تاکید داشت که مدرسان باید در کتار تخصص ، مهارت تدریس هم داشته باشند تا از این طریق دانشگاه را به سمت اهداف واقعی خود که مهارت‌آموزی و توسعه اشتغال است سوق دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =