مریم قهرمانی

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و نیروی انسانی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه حدود یک سال از نوبت ابلاغ طرح تفصیلی این شهر می گذرد، گفت : مغایرت های طرح تفصیلی کنونی در بخش های مختلف شهروندان را بلاتکلیف کرده و آنان همچنان چشم انتظار ابلاغ طرح جدید هستند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مریم قهرمانی صارم با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر ۱۰ ساله بوده و  توسط مسئولان فرادستی پس از ۱۰ سال ابلاغ می شود، اظهار داشت: زمان ۱۰ ساله طرح تفصیلی شهر کرج سال گذشته پایان یافته و اکنون در سال یازدهم هستیم که انتظار می‌رود  مسئولان کشوری در ابلاغ این طرح تسریع کنند.

رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد : ابلاع طرح جدید تفصیلی کرج نقش اساسی در گشایش گره های  بخش بازسازی بافت های فرسوده شهری، خدمات شهری، توسعه معابر و روان سازی ترافیک، توسعه مراکز تجاری، رونق ساخت و سازها و تعادل بخشی به قیمت مسکن در بازار کرج را خواهد داشت.

قهرمانی تاکید کرد: تاکنون بخشی از معابر کرج اصلاح و بافت مسکونی اطراف آنها تکمیل شده است اما در بخش تجاری همچنان گره های پیچیده وجود دارد؛ عدم ابلاغ طرح تفصیلی سبب شده تا بسیاری از درخواست‌های شهروندان در خصوص نیازهای تجاری و فعالیت های دیگر در پیچ و خم اداری زمانبر شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت : در حالیکه در شهرهایی دارای طرح تفصیلی جدید تراکم ساخت و ساز ۶۵مترمربع  تعریف شده است اما تراکم کرج همچنان ۶۲ متر مربع بوده که افزایش میزان تخلفات را در پی دارد.

وی ادامه داد: با ابلاغ طرح تفصیلی جدید شهروندان رغبت بیشتری برای ساماندهی ساخت و سازها به ویژه در بافت های فرسوده پیدا می کنند و زمان صدور پروانه و خدمات اداری کاهش می یابد.

رییس کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه رکود ساخت وساز افزون بربیکاری بسیاری از مشاغل، قیمت خرید و اجاره مسکن را نیز افزایش می دهد، افزود: وقتی عرضه و تقاضا به حد تعادل برسد قیمت مسکن هم متعادل می‌شود و زمینه خرید مسکن برای مردم نیز بهتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: مغایرت‌های طرح تفصیلی کنونی سبب شده تا در شروع فعالیت ساخت و ساز، شهروندان با موانع اداری مواجه شوند که در این زمینه پرونده‌های تخلف برای سازندگان تشکیل و به کمیسیون ماده صد ارجاع داده می شود.

قهرمانی صارم گفت: برخی در کمیسیون ماده صد ندانسته حکم تخریب بناها صادر می کنند اما نمی‌دانند که عرف ساخت و ساز در محل شکل گرفته و این کار باعث بروز چالش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =