• ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
  • کد خبر: 82098
عکس (ترجمه)

کشاورزی عمودی راهی برای بردن یک گلخانه تجاری مدرن به سطحی تازه‌تر است. با چیدن گیاهان به صورت عمودی بر روی قفسه‌ها یا ستون های بلند، کشاورزی عمودی اجازه می دهد تا بهره‌گیری از یک سطح از زمین به میزان ۱۰ برابر بیشتر شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، گیاهان با چراغ های LED جایگزین نور خورشید و بازیافت آب حلقه بسته در شرایط کاملا بسته رشد می‌کنند. در این حالت نیازی به آفت کش نیست، زیرا فضای داخلی از قبل عاری از حشرات است و گیاهان را می توان در شرایط تمیزی پرورش داد که نیازی به شستن آنها قبل از خوردن نباشد.

با یک مزرعه عمودی می تواند معادل ۲۸۰ هکتار زمین کشاورزی را در ساختمانی به اندازه یک سوپرمارکت بزرگ جای داد و با دستکاری طول روز و ایجاد فصول مصنوعی، می توان محصولات را در تمام طول سال برداشت کرد.

کشاورزی فشرده داخلی دارای هزینه‌های راه‌اندازی و قبوض انرژی بالایی است، اما پیشرفت‌های اخیر در افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید LED‌ها شروع به مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن مزارع عمودی کرده است. هر چند در حال حاضر فقط برای محصولاتی خاص منطقی است.

برگ‌های سالاد و توت‌فرنگی، گیاهان کوچکی با حاشیه سود زیاد هستند، اما محصولات غلات - مانند گندم و ذرت - آنقدر بلند هستند که نمی‌توانند به طور موثر روی هم چیده شوند و ارزش هر تن بسیار پایین‌تری دارند. طبق مطالعه ای در دانشگاه کرنل، یک قرص نان ساخته شده از گندم پرورشی عمودی حدود ۱۸ پوند هزینه فقط برای برق دارد،.

پنل‌های خورشیدی روی سقف و دیوارهای ساختمان برای خودکفایی مزارع عمودی کافی نیست. اما کشاورزی داخلی اجازه می دهد تا کشاورزی مستقیماً در شهرها ادغام شود و هزینه حمل و نقل غذا را کاهش دهد. انتقال برق از مزارع خورشیدی روستایی به شهر و پرورش غذا در نزدیکی محل زندگی مردم کارآمدتر است. این چرخه رشد حلقه بسته می تواند برای محیط زیست نیز آلودگی بسیار کمتری داشته باشد و حتی ممکن است پاسخی برای تامین سکونتگاه‌های انسانی در ماه یا مریخ باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =