حسین مهاجری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه پارک رود نماد هویت ساز برای شهر کرج است، بر ضرورت تکمیل این پروژه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، حسین مهاجری در نطق پیش از دستور هشتاد و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج به وضعیت نامناسب پروژه پارک رود و حضور معتادان متجاهر و زندگی شبانه روزی برخی از آن‌ها در اطراف رودخانه کرج و ایجاد فضایی ناامن برای شهروندان اشاره و بیان کرد: ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ای که در محدوده این پروژه قرار دارد یکی از مواردی است که می‌توان به عنوان محاسن اجرای این پروژه نام برد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به مزایا و محاسن فراوان این پروژه افزود: این منطقه می‌تواند یک فرصت بی نظیر فرهنگی و هویت ساز برای شهر کرج باشد؛ حضور استاندار و رئیس کل دادگستری استان البرز، دادستان عمومی و انقلاب کرج، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استانی در افتتاح این پروژه در سال ۱۴۰۰ نشان از اهمیت آن دارد.

مهاجری تصریح کرد: بهمن ماه ۱۴۰۰ که کلنگ این پروژه بر زمین زده شد، مدیریت شهری قول داد طی بازه زمانی چند ماه، تا خرداد ۱۴۰۱، فاز اول آن به بهره برداری برسد اما علیرغم گذشت حدود ۱۰ ماه از آن وعده، شرایط خوبی برای محدوده مذکور مشاهده نمی شود.

وی افزود: قطعا طی این مدت اقدامات خوبی صورت گرفته که نه تنها نباید آن ها را نادیده گرفت بلکه باید از مسئولینی که پیگیر موضوع بوده اند نیز قدردانی کرد اما آیا همین مقدار همت برای به ثمر رسیدن پروژه ای که جزء اولین ها بوده و کلنگ آن بر زمین خورده است، کفایت می کند؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: این در حالی است که زمانی که بستر رودخانه توسط مراجع قضایی آزاد شد و در اختیار شهرداری قرار گرفت، طراحی و فازبندی آن آغاز شد و انتظار می رفت اجرای آن نیز در اسرع وقت انجام شود اما نشد.

مهاجری با بیان اینکه این پروژه می‌تواند منجر به عدالت توزیعی امکانات شهری در بخشی از مناطق کم برخوردار (حصار، اسلام آباد) با تحریک توسعه منطقه و ایجاد ارزش افزوده شود، یادآور شد: در حال حاضر فقط کف سازی و جداره های فاز اول پروژه اجرا شده است و علیرغم تعهدات شهردای در جهت تکمیل فاز اول هنوز به نتیجه نرسیده است و به تعهدات و مصوبات عمل نشده است . مشکل کجاست؟

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج گفت: فرصت بسیار کم است و تاکنون بیش از یک سال و سه ماه از عمر این دوره شورا و مدیریت شهری سپری شده است اما ورود جدی به این موضوع نشده است، با چشم برهم زدنی الباقی فرصت این دوره نیز تمام خواهد شد. همانطور که فرصت گذشتگان تمام شد فرصت ما نیز به اتمام خواهد رسید لذا اگر فکر جدی و اقدام عاجل در اجرای پروژه های این چنینی نشود به سرانجام نخواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =