بافت فرسوده

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج گفت: در راستای نوسازی و احیای بافت فرسوده شهر کرج، آیین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، در شورای شهر تصویب شد.

علیرضا عاقلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار داشت: با توجه به سیاست کلان کاهش فرسودگی بافت‌های شهری و تأکیدات استاندار البرز و در راستای حل معضل ناایمن بودن ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده شهرکرج، آیین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، در شورای اسلامی شهر کرج تصویب شد.

وی اضافه کرد: این آیین‌نامه با همت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری کرج، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری و تلاش‌های دفاتر خدمات توسعه و بهسازی محله‌ای سازمان عمران تصویب شد که مطابق آن عوارض صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهر شامل تخفیف تا سقف ۱۰۰ درصد می‌شود.

این مسئول افزود: با این اقدام، شهرداری کرج گامی بزرگ در راستای نوسازی و احیای بافت فرسوده شهر کرج و در کنار آن تولید و عرضه مسکن، برداشته و مشوق‌های جذابی برای مردم و سرمایه‌گذاران درنظر گرفته است.

عاقلی در تشریح مفاد آیین‌نامه گفت: در آیین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، در بافت فرسوده مصوب، شهرداری عوارض صدور پروانه ساختمانی را ۱۰۰ درصد رایگان کرده و صدور پروانه ساختمانی در زمین‌های خالی شامل ۷۰ درصد تخفیف می‌شود.

رئیس سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج ادامه داد: همچنین طبق این آیین‌نامه، تجمیع زمین‌های خالی با ساختمان‌های هم‌جوار، شامل ۱۰۰ درصد تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی می‌شود و درصورتی‌که چند خانه فرسوده در یک بن‌بست باشند و تجمیع شوند، شهرداری بابت تملک کوچه ۸۰% مساحت بن‌بست را به آن‌ها رایگان هدیه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در بافت فرسوده در خصوص عوارض تبدیل واحدهای مسکونی صرفاً در زمان صدور پروانه ۵۰ % تعرفه عوارض تبدیل واحد محاسبه و اخذ می‌شود، اظهار داشت: سازندگان شهر کرج در صورتیکه در پروژه‌های بهسازی، نوسازی، طرح‌های کلید به کلید و بازگشایی معابر بافت فرسوده مصوب، با مالکان محدوده‌ی طرح توافق کنند، برای اخذ پروانه، افزایش تراکم و تغییر کاربری در هر نقطه از شهر، شامل شرایط ویژه تهاتر با شهرداری می‌شوند.

به گفته عاقلی همچنین طبق آیین‌نامه مذکور، مالکان املاک قولنامه‌ای در صورت اقدام به اخذ سند رسمی، صرفاً ۵ درصد سهم سرانه خدماتی ماده ۱۰۱ شهرداری را پرداخت می‌کنند و این مالکان در صورت اخذ سند رسمی، از پرداخت کلیه‌ی بدهی‌های عوارض نوسازی معاف می‌شوند.

آیین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تصویب شد

آیین‌نامه تشویقی نوسازی و بهسازی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد تصویب شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =