فاطمعه منعمی

دبیر شورای اسلامی شهر کرج به تغییر نگاه مدیریت شهری به حضور زنان در پست های مدیریتی تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری باید از دیدگاه بانوان بهره بگیرد اما متاسفانه در مدیریت شهری این روند حتی در مناصب مدیریتی کم رنگ است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، فاطمه منعمی با بیان اینکه بانوان می‌توانند به عنوان بازوی توانمند مدیریت شهری عمل کنند، اظهار داشت: اگر چه در کشور بکارگیری و حضور زنان در نظام اداری و اجرایی رشد چشمگیری داشته، اما به طور خاص در مجموعه شهرداری‌ از ظرفیت و پتانسیل بانوان استفاده نشده است.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج به نقش انکار ناپذیر بانوان در مدیریت اشاره و تصریح کرد: حضور زنان در نقش‌های مدیریتی می‌تواند الگوهای مثبت زنانه و مربیان بالقوه برای زنان جوانی که به ‌دنبال تثبیت جایگاه حرفه‌ای خود هستند فراهم کند و از این طریق تنوع بیشتری به وجود آورد.

منعمی با بیان اینکه زنان سهم اندکی در انتخاب شدن برای رتبه‌های بالای مدیریتی داشته اند، بیان کرد: بانوان باید با مشارکت فعالانه با ایفای نقش محوری خود در عرصه مدیریت شهری حضور یابند زیرا بانوان به ابعاد نیازهای همه گروه‌ها در اجتماع توجه می‌کنند.

منعمی با بیان اینکه بانوان نقش مهمی درتحکیم بنیان خانواده دارند یادآور شد: نقش خانواده‌ها به ویژه بانوان درتربیت فرزندان وتوجه به مسائل دینی ومعنوی با الهام گرفتن از راهکارهای تشویقی و ارشادی به منظور ایجاد جامعه ای سالم و با نشاط به دور از آسیب‌ها و خطرات اجتماعی موثر است.

به گفته دبیر شورای اسلامی شهر کرج برای استفاده از زنان در سطوح مدیریت وتصمیم گیری، شرایطی باید فراهم شود تا بتوانند توانایی‌های خود را بشناسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =