• ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
  • کد خبر: 82325
ترجمه

روند تحول دیجیتال در کوردوبا نمونه‌ای از راه های جدیدی است که دولت‌های محلی و منطقه ای برای ارائه خدمات عمومی از طریق دیجیتالی کردن و بهبود کیفیت زندگی مردم استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، روند تحول دیجیتال در کوردوبا نمونه ای از راه های جدیدی است که دولت های محلی و منطقه ای برای ارائه خدمات عمومی از طریق دیجیتالی کردن و بهبود کیفیت زندگی مردم استفاده می کنند. این موضوع در وبینار چالش ها و فرصت‌های دیجیتالی شدن در فضاهای کلان شهرها که به مناسبت روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی برگزار شد، پوشش داده شد.

همانطور که ایبوی لافای، مدیر پروژه - نوآوری دیجیتال در کلانشهر پاریس بزرگ می‌گوید: "هدف ما ایجاد زمینه جدیدی برای حل چالش‌ها، با رویکردهای جدید است"، همانطور که راه حل پارکینگ هوشمند، که بر اساس داده‌های دوربین مداربسته تامین شده به خوبی نشان می‌دهد. مدیران شهری باید طبق برنامه‌ای به رانندگان کمک کنند تا آدرس و محل پارکینگ را در زمان واقعی پیدا کنند. با انجام این کار، به ارتقای دسترسی به مشاغل محلی و کاهش انتشار گاز در کلان شهر کمک می‌کنید.

اما چه اتفاقی می‌افتد وقتی همه به رایانه دسترسی ندارند یا نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند؟ کلودیو بیتو، دبیر شهرداری برای توسعه اقتصادی در Belo Horizonte، در طول این وبینار استدلال کرد که دسترسی نابرابر به فناوری دیجیتال و بی سوادی دیجیتال یک مانع کلیدی برای بررسی چگونگی بهبود زندگی مردم با استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات است.

نیازی به گفتن نیست که همه گیری کووید-۱۹ نقطه عطفی در افزایش آگاهی از موانع ناشی از عدم دسترسی به اینترنت بوده است. تانیا ماماری، هماهنگ کننده گنجاندن فناوری دیجیتال در منطقه بروکسل-پایتخت، توضیح داد: در بروکسل، کرونا،تحول دیجیتال جامعه ما را افزایش داده و سرعت بخشیده است، زیرا شکاف دیجیتالی و نیاز به بهبود دسترسی، اهداف را مشخص نموده است. طرح جدید جذب دیجیتال ۲۰۲۱-۲۰۲۴ شامل اقداماتی مانند افزایش آگاهی، تهیه تجهیزات، هماهنگی و ارائه پشتیبانی است. در همین حال، منطقه نواکشوت پس از راه‌اندازی پروژه دیجیتالی‌سازی برای بهبود دسترسی به اینترنت فیبر نوری به مناطق کم‌درآمد در طول همه‌گیری، بخش‌های خاصی را برای انتقال دیجیتال ایجاد کرده است. از سوی دیگر، تورنتو نقاط دسترسی وای‌فای در بالای برج‌ها و ساختمان‌های بدون دسترسی به اینترنت را بهبود بخشیده است.

تورنتو با گذشتن از بدترین وضعیت اضطراری همه گیر، مطالعه ای را برای درک نقش فناوری دیجیتال از طریق جمعیت و درک اینکه آیا شکاف دیجیتالی وجود دارد یا خیر، انجام داد. آلیس ژو، مدیر برنامه جامعه متصل/شهر هوشمند در بخش خدمات فناوری تورنتو، در طول وبینار توضیح داد که ۳۸ درصد از خانواده‌ها سرعت دانلود را کمتر از هدف ملی رادیو تلویزیون کانادا گزارش کردند.

نوریا فریکساس، هماهنگ کننده نوآوری در AMB توضیح داد که منطقه شهری بارسلون (AMB) با هدف ارائه خدمات دیجیتالی کاربرپسند، رایگان و در دسترس برای همه است. در پایان، "تحول دیجیتالی در مورد داشتن جدیدترین ابزار دیجیتال نیست، بلکه برای آسان کردن کارهای در دسترس همه است".

نمایندگان دولت محلی که در وبینار با عنوان «چالش‌ها و فرصت‌های دیجیتالی‌سازی در فضاهای کلان‌شهری» شرکت کردند، در خصوص انجمن آموزشی متروپلیس در مورد دیجیتالی‌سازی که به تازگی راه‌اندازی شده است صحبت نمودند. این پلتفرم برای اعضا، کارشناسان و اتحادها برای به اشتراک گذاری دانش همتا به همتا با گوش دادن فعالانه به موقعیت‌های مختلف در شهرهای بزرگ و فضاهای شهری در سراسر جهان است.

ترجمه: محسن راعی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =