نشست مطبوعاتی سازمان فرهنگی

قائم مقام سازمان فرهنگی شهرداری کرج، با اشاره به اجرای اقدامات مطلوب در زمینه قرآنی در کرج، گفت: در تلاشیم تا این کلانشهر را به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، محسن عبدلی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، از برنامه‌ریزی برای برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی محلات، ویژه خواهران و برادران کلانشهر کرج، یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید روح الله عجمیان سخن گفت.

وی ادامه داد: این مسابقات در رده سنی چهار تا ۶ سال، در رشته حفظ ۱۰ سوره و ۲۰ سوره از جزء ۳۰ قران کریم؛ هفت تا ۱۲ سال، در رشته قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط (آیات ۱ تا ۱۳ سوره انفطار)، قرائت تقلیدی استاد منشأوی (سوره ضحی و آیه ۱ سورعه انشراح)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ ۱ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء و حفظ کل، اذان، مکبری و خطابه خوانی، تفسیر و مفاهیم سوره نور برگزار می‌شود.

قائم مقام سازمان فرهنگی شهرداری کرج افزود: این رقابت‌ها همچنین در رده سنی ۱۳ تا ۱۸ سال نیز در رشته ترتیل (سوره شوری)، قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط (آیات ۸ تا ۲۲ سوره غاشیه)، قرائت تقلیدی استاد منشأوی (آیات ۲۲ و ۲۳ سوره حشر)، قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل (آیات ۲۶ تا ۳۳ سوره نازعات)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ ۱ جزء، ۵ جزء، ۱۰ جزء و حفظ کل، اذان، مکبری و خطابه خوانی، تفسیر و مفاهیم سوره نور برگزار خواهد شد.

عبدلی بیان کرد: این مسابقات در رده سنی ۱۹ تا ۴۰ سال نیز در رشته ترتیل (سوره یوسف)، قرائت آزاد (آیات ۵۶ تا ۵۹ سوره احزاب)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل اذان، تفسیر و مفاهیم سوره نور و رده سنی ۴۱ سال به بالا در رشته ترتیل (سوره یوسف)، قرائت آزاد (آیات ۳۱ تا ۳۳ سوره احزاب)، روان خوانی (ساده خوانی) سوره یس، حفظ ۱۵ جزء و حفظ کل اذان، تفسیر و مفاهیم سوره نور برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی شود، اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت سالم و معنوی جهت اطلاع از شرایط ثبت نام و نحوه حضور در مسابقات می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج به نشانی www.sfe. karaj.ir و کانال اداره امور قرآنی و مذهبی در پیام‌رسان ایتا به نشانی qurankaraj اطلاعات خود را کامل کنند.

قائم مقام سازمان فرهنگی شهرداری کرج با بیان اینکه همه شرکت‌کنندگان در این مسابقات هدیه یادبود دریافت می‌کنند، اذعان کرد: علاقه‌مندان از یکم تا ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ فرصت دارند برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت نام کرده و جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه مسابقه به شماره ۰۲۶۳۴۴۹۴۰۰۰ تماس حاصل کنند.

وی افزود: برگزاری این مسابقات از ابتدای بهمن در بین ۶۰ محله در کرج آغاز می‌شود و برگزیدگان این مرحله در مناطق ۱۰‌گانه کرج به رقابت می‌پردازند و به برگزیدگان نهایی، جوایز نقدی اهدا می‌شود.

این مسئول هدف از برگزاری این مسابقات را جذب مردم و مأنوس کردن آن‌ها با قرآن و اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: مسابقات قرآنی معمولاً بین افراد حرفه‌ای برگزار می‌شود اما در این دوره، رقابت‌ها را به نوعی طراحی کرده‌ایم که عموم مردم در همه سنین بتوانند در آن شرکت کنند و به نوعی جذب قرآن شوند.

به گفته عبدلی تفسیر سوره مبارکه نور در این رقابت‌ها نیز یکی از مواردی است که می‌توان به وسیله آن، نور معنویت را در زندگی افراد افزایش داد.

وی در ادامه بر نقش اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی برنامه‌های فرهنگی به خصوص مسابقات قرآنی تأکید و اظهار کرد: سال گذشته بیش از دوهزار نفر در رقابت‌ها ثبت نام و شرکت کردند وامید است امسال این تعداد بسیار بیشتر باشد.

تلاش برای معرفی کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور

تلاش برای معرفی کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور

تلاش برای معرفی کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور

تلاش برای معرفی کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور

تلاش برای معرفی کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور

تلاش برای معرفی کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور

تلاش برای معرفی کرج به عنوان پایتخت قرآنی کشور

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =