بازدید چپردار از پسماند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: تولید، تفکیک، تجمیع، انتقال، بازیافت، پردازش و دفن بهداشتی زباله‌ها باید بازنگری و کار آمد شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهرکرج، جواد چپردار رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به همراه شهردار، معاونت خدمات شهری و مدیر عامل پسماند در بازدید از سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به سیاست‌گذاری، طرح و برنامه‌های جاری شورای اسلامی شهر در اصلاح پاکداشت شهر که از اصلی‌ترین مطالبات مردم است، اشاره کرد و  اظهارداشت: بازسازی، راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحدهای پردازش و کمپوست زباله در مرکز حلقه دره که بتواند تولیدات زباله کلان شهر کرج را سامان دهد در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری اذعان داشت: از حدود هزار و ۲۰۰ تن زباله روزانه استان البرز، سهم کلان شهر کرج بیش از ۵۰ در صد و سرانه تولید روزانه زباله استان کمتر از ۷۰۰ گرم می‌باشد.
چپردار با بیان اینکه این میزان سرانه از سایر کلان شهرهای کشور بیشتر نیست، به سرانه چند برابری کشورهای اروپایی و بیش از آن‌ها در آمریکا اشاره کرد و افزود: تراکم بیش از ۰/۴ جمعیت در مساحت کمتر از ۰/۱ کشوری، نرخ رشد بالای جمعیت شهر کرج و البته نحوه اعمال مدیریت در این حوزه از دلایل اصلی مشکلات جاری در مدیریت پسماند شهری است.
وی بیان کرد: اطلاع‌رسانی دقیق، فرهنگ تفکیک، مدیریت بهینه خدمات، ممیزی پیمان کاران، اصلاح مدیریت شهری، نظارت شورای اسلامی شهر و تأمین منابع مالی و تجهیزاتی می‌تواند به حل این پدیده که فارغ از کلان شهرها، چالش جهانی نیز دارد کمک کند.
عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: البته پاک روبی سطح شهر، عملکرد پیمانکاران و زحمات پرسنل خدوم پاکبان تا به امروز در جمع‌آوری و انتقال بیش از هزار و ۲۰۰ تن زباله روزانه به مرکز حلقه دره با جدیت و موفقیت در حال اجراست و هیچ زباله‌ای در طول شبانه روز در هیچ نقطه از شهر باقی نمی‌ماند و پاکیزگی معابر عمومی حاصل این تلاش شبانه روزی است که نیاز به اصلاح یا ارتقاء به ویژه در نحوه و شکل نابسامان تفکیک دارد.
چپردار تأکید کرد: کار خانه زباله سوز فارغ از معایب و مزایا که به وقتش به شرح مفصل آن وارد خواهیم شد، نسخه واحد، مکفی یا معجز برای مدیریت پسماند نیست و سایر شیوه‌های جاری و معمول در کشور باید مورد بررسی و اقدام باشد.
وی خاطر نشان کرد: آلایندگی، منابع مالی، زمان تکمیل پروژه و ملاحظات مدیریتی، زیست محیطی در تعیین شیوه‌های مدیریت پسماند دخیل است.
تولید، تفکیک و دفن بهداشتی زباله باید بازنگری شود
تولید، تفکیک و دفن بهداشتی زباله باید بازنگری شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =