علیرضا رحیمی

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج از راه‌اندازی فاز اول خط ۲ متروی کرج همزمان با ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: این فاز از ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علیرضا رحیمی ضمن اشاره به پیگیری‌های شورای ششم در زمینه اتمام پروژه‌های اولویت دار کلانشهر کرج، عنوان کرد: طبق بررسی‌های دقیقی که توسط این دوره از شورای شهر در خصوص وضعیت واقعی پروژه قطارشهری کرج صورت پذیرفت، زمان شروع پروژه تکمیل هر کیلومتر از مترو حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه داشت ولی امروز به حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات تأمین برق، ریل‌گذاری و... پروژه قطارشهری کرج در دوره قبل گفت: با این وجود چندین بار شاهد اعلام بهره‌برداری از پروژه بودیم که متأسفانه، وعده‌ها محقق نشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در ادامه به انتقادات و تخریب‌های ناحق در خصوص عملکرد این دوره در خصوص پروژه مترو اشاره و تأکید کرد: با توجه به اخلاق کاری و تعهد به شهروندان، شورای ششم سعی کرد موضوع قطارشهری را در فضایی آرام و به دور از تشنج سوق دهد.

رحیمی با بیان اینکه شورای ششم این پروژه را در شرایطی تحویل گرفت که هنوز سیستم برق آن راه‌اندازی نشده بود، رام قطار نداشت، ریل کامل نبود و فاقد آسانسور و حتی پله برقی بود، اظهار داشت: این در حالی است که پس از گذشت یک سال و چهار ماه از فعالیت این دوره از شورا، امروز به نقطه‌ای رسیدیم که می‌توان گفت، فاز اول از خط ۲ متروی کرج ۲۲ بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بازدیدی که از ایستگاه f تا k (۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی) صورت گرفت، عنوان کرد: مشخص شد همه اقدامات لازم برای بهره‌برداری از این پروژه صورت گرفته و با ورود رام هفت واگنه به ریل، انتظار شهروندان برای بهره‌برداری از این پروژه به پایان می‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج در ادامه به تشریح اقدامات صورت پذیرفته در فاز دوم از خط ۲ قطارشهری کرج پرداخت و گفت: مدیریت شهری در فاز دوم روی بهره‌برداری از ایستگاه چهارراه طالقانی تا شهید سلطانی و پایانه خط ۵ تهران متمرکز شده است.

رحیمی توضیح داد: این مسیر حدود ۴۵ درصد پیشرفت داشته و در صورت تأمین اعتبار، تا پایان دوره ششم می‌توانیم‌ایستگاه k تا q(شهید سلطانی) را هم تحویل دهیم تا خط حداقل ۱۵ کیلومتری را در کرج راه‌اندازی کرده باشیم. این افق بلند شورای ششم در این خصوص است.

وی با یادآوری این موضوع که بهره‌برداری از مسیر k تا q حداقل به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تأمین آن منوط به حمایت دولت است، تأکید کرد: خرید رام قطار تماماً به عهده دولت است و با توجه به بالا رفتن هزینه خرید تجهیزات و... دولت باید بیش از پیش مجموعه مدیریت شهری را در این زمینه حمایت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =