جلسه در خصوص زیبا سازی فضای شهری

شهردار کرج گفت: با موافقت شورای اسلامی شهر و با هدف تسریع در تکمیل پروژه‌های کلان در دست اقدام شهرداری کرج همچون قطار شهری و بزرگراه شمالی و توسعه زیرساخت‌ها، صدور ده هزار میلیارد ریال «برات کارت» با همکاری بانک شهر در دستور کار قرار خواهد گرفت که گامی مؤثر در جهت ارتقاء عمران و آبادانی شهر است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، مهرداد کیانی با قدردانی از تصویبِ لایحه مذکور در شورای اسلامی شهر، گفت: پرداخت مطالباتِ پیمانکاران با استفاده از روش‌های نوین مالی همچون صدور «برات کارت» با همکاری شبکه بانکی کشور در دستور کار شهرداری تهران و سایر کلانشهرهای کشور قرار گرفته و نتایج بسیار مثبتی نیز به همراه داشته است.

این مسئول اظهار داشت: پروژه‌هایی همچون بزرگراه شمالی، قطار شهری و... که نیازمند منابع عظیم مالی هستند، در صورت توقف و تعطیلی و با لحاظِ تورم و مشکلات اقتصادی موجود، هزینه‌های بسیار سنگینی را به مدیریت شهری و خزانه شهر تحمیل می‌کنند که با تحویل «برات کارت» به پیمانکاران در سررسیدهای چند ماهه یا چند ساله و دلگرمی و اطمینان مجریان پروژه‌ها از وصول مطالباتِ‌شان در تاریخ مقرر، شاهد پویایی و حرکت در فعالیت‌های عمرانی سطح شهر خواهیم بود و کرج به معنای واقعی به کارگاه عمرانی تبدیل خواهد شد.

به گفته کیانی، شهرداری کرج با تقسیم‌بندی طلبکاران بر اساس میزان طلب و همچنین لحاظ اولویت‌های موجود، از «برات کارت» که معمولاً در سررسیدهای چهار ماهه، شش ماهه، یک ساله و دو ساله طراحی می‌شود، استفاده می‌کند و در نتیجه با کاهش فشارهای مالی، شاهد ارتقاء بهره وری، استمرار فعالیت در پروژه‌های عمرانی و بهبود برنامه‌ریزی مالی خواهیم بود.

محله محوری و تکمیل پروژه‌های کلان عمرانی به موازاتِ یکدیگر

کیانی به شهروندان وعده کرد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های محله محور دوره ششم مدیریت شهری کرج، علاوه بر رسیدگی به نیازهای محلات و تأمین سرانه‌های رفاهی و فضای سبز و اقدامات اساسی در جهت ساماندهی معابر طی امسال و سال آینده، همچنین در ابعاد کلان نیز تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و خریداری ماشین آلات و تجهیزات و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد توجه است.

یادآور می‌شود «برات کارت» همچون سفته و چک به منظور ایجاد تعهد مالی برای پرداخت رقمی در موعد زمانی مشخص تحویل طلبکار می‌شود که صرفاً در زمان سررسید قابلیت نقد شوندگی دارد که البته در این روش علاوه بر طلبکار و بدهکار، شبکه بانکی نیز به عنوان ضلع سوم هرم فعالیت دارد و در واقع ضمانتی برای تبدیل این کارت به پول در زمان تعهد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =