• ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
  • کد خبر: 82520
رشیدی

سرپرست  منطقه ۹ شهرداری کرج از اجرای عملیات هرس درختان پهن برگ سطح این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ مهدی رشیدی با تاکید بر هرس به موقع درختان، اظهار کرد: به منظور استفاده از ارزش زیست محیطی و حفظ و نگهداری آن برای نسل های آینده هرس درختان امری ضروری است.

رشیدی یکی از اقدامات مهم در این زمینه را باغبانی (هرس) در فصول پائیز و زمستان دانست و افزود: تحقق این مهم از وظایف اصلی حوزه فضای سبز این منطقه است.

وی با اشاره به هرس درختان پهن برگ سطح منطقه نظیر نارون، توت نرک، زبان گنجشک، اقاقیا اظهار داشت:  هرس درختان حاشیه های معابر، بلوارها، پارک ها و جنگل کاری ها، هرس اصلاحی، هرس بهداشتی و هرس فرم،  نیز شامل این طرح است.

رشیدی، زیبایی درخت و درختچه ها را هرس فرم و حذف شاخه های بیمار و سرشاخه های خشک را هرس بهداشتی ذکر کرد و افزود: هرس های اصلاحی به منظور روان سازی ترافیک در سطح بلوارها و حاشیه معابر برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت در تردد شهروندان انجام می شود.

وی گفت: ایجاد یک شکل مناسب با فضای شهری همچنین ایجاد منظره ای زیبا و یکنواخت در شهر و جلوگیری از رشد بی رویه درختان، حذف تنه جوش، و پاجوش، شاخه های مزاحم همچنین ایجاد تعادل تاج با تنه و ریشه از دیگر مزایای هرس اصلاحی است.

منتشر شده در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =