محمدرضا خسروی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: طبق طرح پیشنهادی سازمان، تمامی عملیات رُفت و روب، جمع آوری و تفکیک پسماندها از ساعت ۹ شب تا صبح باید انجام شود و در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در منطقه ۷ و در صورت موفق بودن در تمامی مناطق اجرا می‌شود.

محمدرضا خسروی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز این خبر را اعلام کرد و با اشاره به اینکه یکی از چالش های مدیریت شهری کرج طی سال های اخیر نحوه جمع آوری و تفکیک پسماند بوده است، اظهار داشت: بیش از دو دهه پیش که تراکم جمعیتی شهر کمتر بود همشهریان زباله های خود را در هر ساعت از شبانه روز درب منازل قرار می دادند و نیروهای خدوم شهرداری با ماشین آلات اقدام به جمع آوری زباله می کردند.

وی با بیان اینکه این شیوه دارای مشکلات فراوانی بود که از آن جمله می توان به ظاهر آشفته و بوی نا مطبوع اشاره کرد، گفت: شهرداری برای جلوگیری ازاین وضعیت تعداد دفعات جمع آوری را افزایش داد و چند سالی است که تقریبا روزانه سه مرتبه زباله سطل های سطح شهر جمع آوری می شود.

این مسئول ضمن اشاره به اینکه این روش باعث افزایش قیمت نگهداشت شهر شد، عنوان کرد: لذا با دستور شهردار کرج و طی برگزاری جلسات متعدد متشکل ازاعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر، شهردار و همکاران و معاونت خدمات شهری و سازمان مدیرت پسماند، طرح جمع آوری و رفت و روب و جمع آوری پسماند معابر سطح شهر در ساعات پایانی شب در منطقه ۷ شهرداری کرج بصورت پایلوت اجرا می شود.

خسروی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از کار کردن کودکان کار، جمع آوری معضلات بصری مثل گاری های دستی، کاهش هزینه نگهداشت شهر و افزایش عملکرد نیروها ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند در کاهش تولید زباله گفت : با اجرای طرح یکپارچه نگهداشت شهر امیدواریم شاهد ارائه خدمات بهتر به شهروندان و پاکیزگی و نظم زباله ای با هدف جمع آوری زباله از درب منازل انجام بوده و شهری عاری از هر گونه آلودگی بصری و محیط زیستی داشته باشیم.

منتشر شده در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =