• ۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
  • کد خبر: 82834
4

سرپرست منطقه ۴ شهرداری کرج با اعلام هرس بیش از 15 هزار اصله درخت در عرصه‌های سبز این منطقه گفت: هرس، فرم، بازپیرایی و کاشت نهال از عمده اقدامات فضای سبز منطقه است.

حسین دقیقیان در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به آغاز عملیات به زراعی فضای سبز بیان کرد: به منظور تقویت و بهبود رشد گیاهان و درختان، آراستگی محیط و منظرشهری و نشاط بخشی به طبیعت عملیات هرس زمستانه درختان انجام شد.

دقیقیان در ادامه افزود: در راستای سهولت تردد عابرین و خودروها، حذف شاخه‌های بیمار و زیباسازی منظر شهری  بیش از ۱۵ هزار اصله درخت هرس و هشت هزار و ۵۰۰ متر هرس فرم با رعایت اصول لازم و مطابق دستورالعمل‌ها همراه با نظارت کامل کارشناسان صورت گرفته است.

وی برقراری توازن بین اندام هوایی و زیرزمینی درختان و هارمونی فضای سبز شهری را از دیگر مزایای هرس درختان عنوان و خاطرنشان کرد: تداوم این فعالیت‌ها در کلیه بوستان‌ها، لچکی‌ها، حاشیه اتوبان و معابر اصلی در حال اجرا است.

دقیقیان با تأکید بر اینکه درخت و درختکاری و حفظ فضای سبز یکی از اساسی‌ترین راه‌های توسعه سرانه فضای سبز است، گفت: در این راستا طی ماه گذشته پنج هزار اصله نهال در سطح منطقه کاشته شد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه یکی از اقدامات اساسی برای بهبود رشد درختان سم پاشی آن‌ها است، افزود: به همین منظور هفت هزار اصله درخت سم پاشی و از آفات گیاهی درامان ماندند.

سرپرست منطقه ۴ شهرداری کرج با اشاره به دیگراقدامات صورت گرفته در منطقه بیان کرد: کند و کوب و کوددهی عرصه و درختان به متراژ ۵۰ هزار مترمربع همچنین جمع‌آوری ۱۸۰ متر مکعب ضایعات در سطح منطقه صورت گرفت است.

هرس بیش از 15 هزار اصله درخت در منطقه ۴ کرج

هرس بیش از 15 هزار اصله درخت در منطقه ۴ کرج

منتشر شده در تاریخ۵ اسفندماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =