سخنرانان افتتاح مترو کرج

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج از نیاز فوری قطار جهت توسعه قطار شهری کرج خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، خلیل کوزه کنانی روز دوشنبه هشتم اسفندماه در آیین افتتاح خط ۲ قطار شهری کرج (ایستگاه آیت الله طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر) که با حضور وزیر کشور، استاندار البرز و مدیران شهری برگزار شد، بیان کرد: پس از گذشت ۲۰ سال با تلاش مجموعه مدیریت شهری کرج توانستیم مترو کرج را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کنیم.


وی با اشاره به اینکه شهر کرج به عنوان ششمین شهر کشور مترو افتتاح می‌کند، گفت: در حال حاضر با یک رام قطار اولویت فاز یک خط دو قطار شهری کرج در دوایستگاه ۴۵ متری گلشهر و آیت الله طالقانی به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.


کوزه کنانی با بیان اینکه پروژه قطارشهری کرج در برنامه‌های دراز مدت بابت خط دو نیاز به ۱۰ رام قطار دارد، افزود: همچنین در برنامه‌های کوتاه مدت برای اتصال به‌ایستگاه شهید سلطانی نیاز به تهیه سه رام قطار به صورت CBU است.


وی عنوان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه استفاده از روش CBU و خرید کامل قطار می‌تواند راهگشا باشد.


رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به اینکه برای اتصال‌ایستگاه آیت الله طالقانی به‌ایستگاه شهید سلطانی ۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز است، ابرازامیدواری کرد: با حمایت دولت بتوانیم‌ ایستگاه‌های بیشتری در سطح شهر راه اندازی کنیم.

کوزه کنانی در پایان بیان کرد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا و گره ترافیکی، خط دو قطار شهری کرج می‌تواند با تزریق مالی و کار هدفمند، شهروندان را ظرف حدود ۱۲ دقیقه به مقصد برساند.

منتشر شده در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۴۰۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =