4

سرپرست منطقه ۴ شهرداری کرج از آغاز عملیات اصلاح هندسی بلوار چهارباندی مهرشهر با هدف ایمن‌سازی وکاهش ترافیک خبر داد.

حسین دقیقیان در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز؛ عنوان کرد: با توجه به ضرورت کاهش ترافیک درون شهری و تسهیل در عبور و مرور و دسترسی آسان و درخواست‌های متعدد شهروندان درخصوص رفع گره ترافیکی به دلیل حجم بالای خودروهای عبوری، فاز اول عملیات اصلاح هندسی تقاطع‌های بلوار چهارباندی در حال اجرا است.


سرپرست منطقه ۴ کرج بیان کرد:  یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند در اجرای طرح‌های ترافیکی و کاهش میزان تصادفات درون شهری نقش مهمی ایفا کند، اجرای طرح‌های مربوط به اصلاح هندسی معابر و میادین‌ها است.


دقیقیان افزود: گاهی اوقات اجرای یک تغییر کوچک در خیابان و محل عبور خودروها باعث می‌شود تا بسیاری از حوادث رانندگی کاهش یافته و از بروز تلفات و خسارات جانی و مالی جلوگیری کرد که این امر با همکاری معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری کرج در دستور کار قرار گرفت.


وی با تأکید بر اینکه در معابر شهری دو عامل اساسی در افزایش ایمنی مؤثراست، افزود: این دو عامل شامل اجرای هندسه مناسب در مسیر با توجه به سرعت عملکرد و توجه به نیازهای رانندگان در تأمین دسترسی‌ها و دیگری نصب علائم به عنوان زبان گویای مسیر جهت هدایت رانندگان به اجرای اصول مناسب رانندگی و توجه به تقاطع خطرساز می شود که در منطقه سعی کرده‌ایم به این نکات توجه ویژه داشته باشیم.


دقیقیان عنوان کرد: مدیریت شهری همه تلاش و برنامه‌ریزی خود را در جهت روان‌سازی حجم ترافیکی معابر و تسریع و تسهیل در تردد به عنوان یکی از اصلی‌ترین مطالبات شهروندان به کارگیری کرده است.

منتشر شده درتاریخ ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۱

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =