• ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
  • کد خبر: 83139
لاله - کراپ‌شده

رویداد جشنواره لاله‌های کرج که از امروزجشن نهمین دوره آن آغاز شده به نمادی برای استان البرز تبدیل شده و این رویداد از معدود فستیوال‌ها و رخدادهای گردشگری کشور است که در هر دوره آن مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، امروزه گردشگری شهری به عنوان یکی ازمهم‌ترین شاخص‌ها برای سنجش میزان توسعه‌یافتگی شهرها در ابعاد مختلف است و چنانچه رونق آن در مسیر درست خود قرار بگیرد می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار شهری باشد.

برخلاف باورعموم، جاذبه‌های گردشگری تنها محدود به وجود مکان‌های فاخر تاریخی نمی‌شود، بلکه فرآیندها و رویدادهای جاری در یک شهر نیز نقش مهمی در برندسازی و رونق آن دارد.

بر این اساس گردشگری رویداد محورهم شکلی جدید از انواع گردشگری بوده که رونق آن را گردشگرانی تشکیل می‌دهند که برای دیدن رویدادها و یا تجربه شرکت در آن‌ها به شهر مورد نظر سفر می‌کنند.

از همین رو گردشگری رویداد یک عنصر مهم دررشد اقتصادی مقاصد مختلف به شمار می‌آید و فراهم‌کردن بهترین شرایط برای برگزاری آن می‌تواند منجر به طولانی‌شدن مدت اقامت گردشگران، بازدید از سایر مقاصد گردشگری منطقه و جاذبه‌های دیگر شود و همین امر اهمیت رویدادها را در صنعت گردشگری روشن می‌کند.

رویداد جشنواره لاله‌های کرج که از امروز جشن نهمین دوره آن آغاز شده به نمادی برای استان البرز تبدیل شده و این رویداد از معدود فستیوال‌ها و رخدادهای گردشگری کشور است که در هر دوره آن مورد استقبال عمومی قرار گرفته است.

مدیریت شهری کرج همه ساله در این جشنواره و در ایام نوروز میزبان طیف عظیمی از شهروندان استان و سایر شهرها و استان‌های کشور بوده و طبق آمار ادوار گذشته روزانه ۱۵ هزار نفر از این رویداد بازدید می‌کنند.

در تمامی طول سال در محل اصلی برگزاری این جشنواره در باغ گلهای ِ پارک شهید چمران کرج فرشی گلی دائمی با مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد که در ایام با تقویت گل‌های آن با گل‌های فصلی و لاله نگاه هر رهگذری را به سوی خود جلب می‌کند.

جالب است بدانیم که در جهان ۵۴ نوع لاله شناسایی شده که لاله البرزهم یکی از آن‌ها محسوب می‌شود و درفصل بهارخصوصاً در محور کرج چالوس، این استان بعنوان قطب لاله‌های کشور شناخته شده است.

اکنون به شادباش این جشنواره کرج شهرلاله است و نمایش هزاران لاله رنگین در جشنواره نهم لاله‌های کرج تنها گوشه‌ای از زبیایی‌های این کلانشهربه عنوان ایران کوچک است وامید می‌رود با برندسازی و تقویت جنبه‌های مختلف گردشگری و جشنواره‌های محیط زیستی ظرفیت‌های این شهر از طریق چنین رویدادهایی بیش ازپیش معرفی شود.

آغاز روزهایِ خوش لاله‌های کرج

آغاز روزهایِ خوش لاله‌های کرج

آغاز روزهایِ خوش لاله‌های کرج

آغاز روزهایِ خوش لاله‌های کرج

آغاز روزهایِ خوش لاله‌های کرج

آغاز روزهایِ خوش لاله‌های کرج

منتشر شده در تاریخ ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =