سعید صفری

مدیر منطقه ۶ از برخورد قاطعانه با عاملان ساخت و سازهای غیر قانونی دراین منطقه خبر داد و گفت: این موضوع یکی از برنامه‌های مهم و اساسی در سال جاری خواهد بود.

سعید صفری در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اشاره به ضرورت نظارت بر تصرف غیرقانونی بر اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز اظهار داشت: اینگونه اقدامات با اتخاذ تمهیدات لازم، اعمال قانون و مجازات‌های لازم در منطقه با جدیت تمام پیگیری می‌شود.


صفری عنوان کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز به معنای نقض قوانین و ضوابط شهرسازی است که بر اساس ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف به تخریب ساخت و سازهای بدون مجوز است.


وی اظهارداشت: اخیراً مواردی از ساخت و سازهای بدون مجوز در حریم منطقه مشاهده شده که با هماهنگی اداره کل جهاد کشاورزی استان البرز و با اخذ حکم قضایی و همراهی عوامل نیروی انتظامی، اقدامات قانونی لازم جهت تخریب صورت پذیرفت.


مدیرمنطقه ۶ کرج با بیان اینکه شهرداری در جهت تأمین ایمنی و حفظ حقوق شهروندان مسئول است، افزود: تخریب این بناها با هدف برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز، غیر اصولی و احقاق حقوق سایر شهروندان می‌باشد.


صفری گفت: به منظور مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و تصرف‌های غیر قانونی، برنامه‌ریزی‌های کاربردی با همکاری حوزه‌های خدمات شهری و شهرسازی این منطقه در نظر گرفته شده است که به صورت جدی اجرایی خواهد شد.

این مسئول افزود: اینگونه ساخت و سازها نه تنها موجب آسیب جدی به سیما، مبلمان شهری و شهرسازی در منطقه می‌شود، بلکه از نظر فنی به جهت عدم استحکام بنا و ساخت غیراصولی، مشکلاتی را برای صاحبان بنا و در معرض خطر افتادن جان و سرمایه آن‌ها را در پی دارد.


وی با اشاره به تخریب وجلوگیری از ۲۰ مورد ساخت وسازهای غیرمجاز در سطح منطقه در ایام نوروز خاطر نشان کرد: هدف قانونگذار از اجبار به رعایت مراحل اخذ مجوزهای قانونی برای هرگونه ساخت و ساز در ابتدا رعایت ایمنی و استحکام بنا و حفظ جان و مال شهروندان است.

صفری از کلیه صاحبان املاک خواست تا قبل از انجام هرگونه اقدام عمرانی و عملیات ساخت و ساز (تخریب، تعمیر، تعویض سقف، دیوارچینی و... ) به شهرداری مربوطه مراجعه و مجوزهای لازم را اخذ نمایند زیرا در غیر اینصورت و در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف با متخلفین برخورد قانونی قاطعی می‌شود.

منتشر شده در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =