مهرداد کیانی

شهردار کرج با تأکید بر ارتقای بهداشت عمومی در شهر کرج گفت: اولویت مجموعه مدیرت شهری در گام اول تلاش برای کاهش تولید زباله و بعد از آن تفکیک پسماند در مبدأ است.

مهرداد کیانی در گفت و گو با پایگاه خبری کرج امروز، اظهار کرد: با توجه به رشد سریع جمعیت شهر کرج، ساماندهی و تفکیک زباله از جمله مسائل مهم و قابل توجه در حوزه مدیریت شهری خصوصاً در بحث بهداشت عمومی شهری همچون کرج است. در این زمینه اولویت مجموعه مدیرت شهری در گام اول تلاش برای کاهش تولید زباله و بعد از آن تفکیک پسماند در مبدأ است.

کیانی با اعلام این مطلب افزود: تولید روز افزون زباله و در مجموع بالا رفتن حجم پسماند شهری، همچنین نحوه تفکیک و دفن آن‌ها این روزها یکی از دغدغه‌های مهم مجموعه مدیریت شهری کرج است در این راستا برای حفظ بهداشت عمومی در شهر و همچنین حفظ سرمایه‌ها نیازمند تفکیک بهتر و بیشتر زباله‌های شهری هستیم.

شهردار کرج در ادامه در خصوص عملکرد مدیریت شهری در زمینه پسماندهای شهری کرج گفت: تصفیه مکانیکی، دفن پسماند، زباله سوزها، کمپوست، تولید بیوگاز، بازیافت و مدیریت شیرابه (تصفیه، تغلیظ، بازگردانی و... ) از جمله اقداماتی است که مدیریت شهری کرج در کارخانه کمپوست و مجموعه حلقه دره انجام داده است.

کیانی گفت: این اقدامات توانسته تا حد خیلی خوبی از معضل زباله‌ها در کرج بکاهد اما نیاز است که با تخصیص بودجه کشوری و ملی نسبت به گسترش و بهبود عملکرد مجموعه کارخانه کمپوست و محل تفکیک زباله حلقه دره اقدام شود.

مهرداد کیانی با اشاره به این که یکی از مطالبات اصلی شهروندان کرجی، ساماندهی و بهبود وضعیت حلقه دره است، در این مورد گفت: تلاش ما در مدیریت شهری کرج با اولویت بخشی به بهبود وضعیت حلقه دره،   کاهش بوی نامطبوع در این منطقه و کاهش دغدغه شهروندان است.
 

وی ابرازامیدواری کرد: خوشبختانه با اورهال و بازسازی تجهیزات موجود در حلقه دره و همچنین راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحدهای جدید و خطوط تولید کمپوست از زباله در مرکز حلقه دره وضعیت بهبود نسبی پیدا کرده، البته تلاش شهرداری این است که معضل زباله کلان شهر کرج را اصولی حل کرده و بعد از آن حتی بتوانیم به شهرهای اقماری هم خدمات ارائه دهیم.

شهردار کرج افزود: بازسازی، راه‌اندازی و بهره‌برداری از واحدهای پردازش و کارخانه کمپوست زباله در مرکز حلقه دره موجب شده که بخش بزرگی از زباله‌های کلان شهر کرج بهتر از گذشته تفکیک، تجمیع، انتقال، بازیافت شود و فرایند پردازش و دفن بهداشتی زباله‌ها در حلقه دره بهتر از ادوار گذشته صورت گیرد.

مهرداد کیانی با اشاره به این که در بحث بازیافت پسماند شهری باید خود شهروندان هم مشارکت فعال داشته باشند، گفت: زباله باید در منزل در قالب‌تر و خشک توسط خود مردم تفکیک شود و به ماموران جمع‌آوری تحویل داده شود و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی و همکاری نهادهای مدنی و شهروندی هستیم.

شهردار کرج در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت بحث بهداشت عمومی در سطح شهر، در خصوص وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی در مراکز عمومی و پارک‌ها توضیح داد: همکاران ما در مدیریت شهری باید بدون اتلاف وقت نسبت به برطرف کردن مشکلات مربوط به سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر و پارک‌ها اقدام کنند.

منتشر شده در تاریخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =