فرشاد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج با اشاره به اینکه تصادفات درون‌شهری معضل بزرگی در شهر هستند، گفت: از این رو مناسب‌سازی معابر راهکاری برای کاهش تصادفات در شهر است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز؛ فرزین فرشاد در جلسه‌ای که به منظور مناسب‌سازی معابر برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به اینکه ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت در شهر کرج مرتبط با عابر پیاده است و درصد خیلی  بالایی از آن هم در حین گذر از معابر رخ می‌دهد در این راستا مناسب‌سازی معابر، برنامه‌ریزی راهبردی برای کاهش تصادفات درون‌شهری و بهبود عملکرد شبکه معابر است.


فرشاد با اشاره به اینکه مشکل عبور از معابر فقط مختص به معلولان و افراد کم توان نیست و بسیاری از عابرین سالم و توانمند هم بابت گذشتن از معابر با مشکل مواجه می شوند، گفت: بروز چنین مشکلاتی و افزایش آمار تصادفات درون شهری، نامناسب بودن معابر شهری برای عابران پیاده است که خود این امر ضرورت مناسب‌سازی هرچه سریعتر معابر را بیش از پیش نشان می‌دهد.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در ادامه با بیان اینکه طی سال‌های گذشته موضوع مناسب‌سازی معابر در اجرای طرح‌های زیر ساختی شهر به صورت جدی اجرا نشده است، گفت: این موضوع سبب شده که امروزه با معضلی به عنوان عدم اجرای مناسب‌سازی برای گذر عابرین از سطح معابر و پیاده روهایمان در سطح شهرمواجه شویم.


وی افزود: در این راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در صدد است تا با اجرای مناسب‌سازی شهری امکان دسترسی جامعه معلولان، سالمندان و افراد دارای بیماری خاص را به امکانات و خدمات شهری تسهیل کند، چراکه این موضوع همیشه یک مطالبه مهم مربوط به این اقشار و خانواده‌های آنان بوده است.


فرشاد با تأکید براینکه موضوع مناسب‌سازی معابر باید در اجرای پروژه‌های عمرانی از سوی حوزه‌های فنی و عمرانی رعایت و نظارت شود، افزود: همچنین در حوزه شهرسازی ساختمان‌هایی که در حال ساخت هستند، پیاده روهای آن‌ها از لحاظ کد ارتفاعی و دیگر موضوعات مرتبط با مناسب‌سازی معابر رعایت و کنترل شوند.


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اینکه طی سال گذشته حدود یک میلیارد تومان بودجه به منظور مناسب‌سازی گذرگاه‌های عرضی در نظر گرفته شده بود و این موضوع در مناطق ۱۰ گانه کرج اجرایی شده است، گفت: با توجه به تعداد زیاد گذرگاه‌ها در سطح، اجرای کامل مناسب‌سازی معابر نیازمند صرف بودجه بیشتری در این خصوص است.


فرشاد در پایان برگزای جلسات منظم کارشناسی با حضور کارشناسان فنی در مناطق و سازمان را از راهکارهای پیشبرد در اجرای مناسب‌سازی معابر در شهر عنوان کرد.

منتشر شده در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲




 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =