علی ذبیحی

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: در تهیه طرح تفصیلی آتی شهر کرج باید نیاز واقعی شهروندان و مقتضیات به روز شهر مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی ذبیحی، در اولین جلسه کارگروه تهیه طرح تفصیلی آتی شهر کرج با تأکید بر اینکه در تهیه این طرح باید نیاز واقعی شهروندان و مقتضیات به روز شهر مورد توجه قرار بگیرد.

وی باید تأکید بر اینکه سن شهر، آسایش شهروندان و توسعه شهر در سال‌های آینده از مواردی است که باید در تهیه این طرح مورد توجه قرار بگیرد، گفت: علاوه براین، این طرح باید منجر به کاهش تخلفات و نظامند کردن دستورالعمل‌های منجر به صدور پروانه ساختمانی شود.

این مسئول ادامه داد: واقعیت این است در بودجه‌ای که هر ساله برای شهر پیش‌بینی می‌شود بیشترین سهم به تخلفات ساختمانی تعلق دارد و این مسأله باید در طرح تفصیلی آتی اصلاح شود.

ذبیحی تأکید کرد: در حال حاضر کرج در کرج با ۱۷ هزار پرونده دارای تخریب مواجه هستیم که‌امیدواریم با نگاهی جامع و اصولی در طرح تفصیلی جدید، این وضعیت اصلاح شود.

این مسئول اضافه کرد: مسأله بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، حفظ و گسترش فضای سبز، جمع‌آوری آب‌های خاکستری و اصلاح معابر در مناطق مختلف از دیگر مواردی است که در طرح تفصیلی جدید باید دیده شود.

ذبیحی تأکید کرد: نقش درآمد پایدار و معماری شهری، ورودی‌هاو خروجی‌های شهری و نماسازی از دیگر مواردی است که مشاورین این طرح باید در خصوص آن‌ها توضیحات شفاف‌تری ارائه دهند.

خزانه دار شورای شهر گفت: متأسفانه ما تا کنون اقدام مؤثری برای زیباسازی شهر و اصلاح ورودی و خروجی‌های شهر نداشته‌ایم و تغییر این وضعیت از مطالبات جدی شهروندان است.

 طرح تفصیلی شهر با نیاز واقعی شهروندان همسو باشد

 طرح تفصیلی شهر با نیاز واقعی شهروندان همسو باشد

منتشر شده درتاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =