نشست بررسی تهاتر کارت

سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج، از بررسی راه‌های جدید تأمین مالی شهرداری‌ها از طریق تهاتر کارت با حضور نمایندگان چند شهرداری و مسئولان مرتبط با این موضوع خبر داد.

مهدی لطفی در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ اظهار کرد: طی نشستی بررسی راه‌های جدید تأمین مالی شهرداری‌ها از طریق تهاتر کارت با حضور نمایندگان چند شهرداری و مسئولان مرتبط انجام شد.


وی افزود: به منظور توسعه روش‌های تأمین مالی در شهرداری‌ها، ظرفیتی در خصوص تهاتر ،شناسایی شد که شرکت بازار تهاتر ایرانیان در این زمینه با ارائه پیشنهادهای تخصصی و همکاری بانک شهر اقدامی نوین در راستای تأمین مالی شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.


لطفی گفت: در ساختار تهاتر کارت، شهرداری‌هایی که دارای بدهی به پیمانکاران خود می‌باشند و منابع مالی برای پرداخت دیون ندارند، می‌توانند با ارائه وثائق معتبر نزد شرکت و بانک با دریافت کارمزد در حدود کارمزد قرض الحسنه به صورت سالانه نسبت به تسویه دیون اقدام نمایند.


سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری کرج بیان داشت: مقرر شده است این موضوع برای شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، از طریق سازمان‌های همیاری شهرداری‌های آن استان صورت پذیرد تا هر استان به صورت متمرکز توسط سازمان همیاری استان اقدام به تجمیع دیون شهرداری‌ها و تسویه با پیمانکاران از طریق تهاتر کارت نماید.


لطفی در خصوص فرآیند انجام کار گفت: درصورتی‌که پس از یک‌سال شهرداری‌ها نتوانند مبالغ را بازپرداخت کنند، می‌توانند به میزان اعتباری که دریافت کرده‌اند با ملک یا مجوز پروانه ساختمانی تهاتر نمایند.

منتشر شده در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =