جواد چپردار

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج گفت: توسعه پارک محیط بان، تاسیس اکو پارک، حفظ منابع طبیعی، گونه های گیاهی و حیات وحش جانوری از اولویت های بودجه سال ۱۴۰۲ مدیریت شهریست.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ جواد چپردار در نشست تخصصی احداث و مکان یابی اکو پارک در کرج که با حضور رییس مرکز پژوهش و مطالعات شورای شهر و مدیر کل محیط زیست استان البرز برگزار شد با بیان اینکه سبقه باغ شهری کرج باید احیا گردد، اظهارداشت: عدد سرانه های فضای سبز در این شهر، گویای دست درازی به باغ ها، تعدیل منابع طبیعی و تخریب خانه باغ های قدیم این شهر نیست.

وی تصریح کرد: شاید برخی سبقه، اقلیم یا زیست بوم این کلان شهر را به یاد نداشته باشند یا در خاطر مبارک شان نباشد، ولیکن برای حقیر که در خانه باغ های این شهر متولد و به تدریج، تعدیل یا دست درازی به باغ ها و منابع طبیعی را دیده ام، اعداد و آمار سرانه فضای سبز را به جهت ملحوظ و مشهود نبودن این کسری های تعدیلی و تحمیلی نمی پذیرم.  

چپردار اذعان کرد:دامنه ارتفاعات البرز و کلان شهر کرج به لحاظ منابع طبیعی، ذخائر ژنتیکی، گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد است و تاسیس اکو پارک یا توسعه پارک محیط بان از اولویت برنامه های شورای ششم می باشد.

رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج افزود:توسعه گردشگری، تفرجگاهی و آموزش فرزندان این شهر در بستر طبیعت زیبا، پارک های طبیعی و حیات وحش از حقوق و مطالبات مردم فهیم و نیاز این شهر است.

وی خاطرنشان کرد: کلان شهری که محل گذر مردم بیش از ۱۰ استان می باشد، برای میهمان پذیری، اسکان و گردشگری پتانسیل لازم را ندارد.

چپردار بیان کرد: مدیریت شهری، سازمان سیما منظر و فضای سبز را در تعامل با دستگاه های مرتبط مجاب به تحقق، توسعه و اقدامات در این حوزه کرده است.

وی تاکید کرد: اگر بدسلیقگی و مغایر با مطالبات مردم اجرای بزرگراه جنوبی اتوبان تهران، کرج و قزوین را در عوض دولت به بزرگراه شمالی برده، از بیت المال مردم در مدیریت شهری به تکمیل آن مجاب گردیده و بسیاری از منابع طبیعی را دست خوش این پروژه ملی نموده ایم، لااقل پتانسیل های گردشگری، توسعه فضای سبز و ارزش های افزوده در حاشیه آن را برای مردم این شهر ایجاد و تثبیت نماییم.  

به گفته عضو شورای اسلامی شهر کرج؛ در قبال این مردم و نسل های بعدی مسئولیت داریم و حق نداریم به سرمایه های ماندگار و جاری آن تعرض یا دست درازی نماییم.


 منتشر شده در تاریخ ۲ خرداد ماه ۱۴۰۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =