3

مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج از اجرای عملیات هرس بیش از ۱۴ هزار اصله از درختان پهن برگ در معابر سطح منطقه خبر داد.

حمید صفدری در گفتگو با پایگاه خبری کرج امروز؛ با اعلام این خبر اظهار کرد: این عملیات هرساله با آغاز فصل زمستان و باهدف ایجاد فرم دهی مناسب، کنترل حجم تاج درختان خصوصاً در مسیر شبکه‌های برق و ایجاد دید ترافیکی، شرایط بهینه رشد، تعادل بین شاخه و ریشه درختان، مقاوم‌سازی، شادابی و طراوت درختان در بهار آینده انجام می‌شود.


صفدری افزود: هرس به‌موقع درختان موجب کاهش آفات و بیماری‌ها، افزایش طول عمر درختان و درختچه‌ها و تقویت و بهبود رشد درختان می‌شود، لذا عملیات هرس زمستانه درختان و درختچه‌های سطح شهر به‌صورت گسترده در سطح این منطقه در حال انجام است.  


مدیر منطقه۳ کرج ادامه داد: عملیات هرس زمستانه بیش از ۱۴ هزار اصله از گونه‌های توت نرک، نارون، زبان گنجشک، اقاقیا نرک در خیابان‌های اصلی و فرعی منطقه توسط چند اکیپ متخصص و باتجربه و با نظارت کارشناس فضای سبز انجام‌شده است.

وی افزود: امید است تا پایان بهمن ماه هرس درختان به تعداد۲۱ هزار اصله افزایش یابد.


صفدری در ادامه از اهالی محترم و شهروندان درخواست نمود برای جلوگیری از حوادث و همچنین صدمه زدن به درختان، از هرگونه هرس خودسرانه درختان خودداری کرده و درخواست‌های خود، جهت هرس درختان موجود در کوچه‌ها و معابر عمومی را به همکاران فضای سبز شهرداری منطقه گزارش دهند.

هرس و بازپیرایی زمستانه درختان در منطقه ۳ کرج

هرس و بازپیرایی زمستانه درختان در منطقه ۳ کرج

هرس و بازپیرایی زمستانه درختان در منطقه ۳ کرج

منتشر شده در  تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۴۰۲
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =