احمد وحیدی وزیر کشور

رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی و جایگاه شارژ این خودروها ظهر امروز سه شنبه با حضور وزیر کشور در کرج انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، وزیر کشور در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از مجموعه مدیریت شهری کرج برای پیگیری و اجرای این طرح اظهار کرد: راه اندازی اتوبوس‌های برقی تحولی مهم در حمل و نقل شهری کشور است که برای نخستین بار در سطح استان البرز و شهر کرج به اجرا درآمده است.

احمد وحیدی گفت: کلانشهر کرج اولین شهر کشور است که از مزایای اتوبوس‌های برقی بهره مند می شود.  

وحیدی با اشاره به ساخت ۵۰ تا ۶۰ درصد از قطعات اتوبوس‌های برقی در کشور، این خودروها را به نوعی ساخت داخل عنوان و اضافه کرد: تلاش‌ها برای بومی سازی کامل این اتوبوس‌ها ادامه دارد.  

وی ادامه داد: همچنین تلاش‌ می‌کنیم با اختصاص یارانه و با کمک شرکت سازنده بتوانیم از مزایای تولید و توزیع اتوبوس های برقی در شهرهای پرجمعیت و آلوده کشور استفاده کنیم.  

وی با قدردانی از استاندار البرز و شورا و شهرداری کرج به خاطر سرعت بخشی به پروژه برقی سازی اتوبوس‌ها اظهار کرد: زیر ساخت‌های مورد نیاز این اتوبوس‌ها در کرج در حال تامین و تکمیل است.  

وزیر کشور بیان کرد: در کنار برقی سازی اتوبوس‌ها، پروژه برقی سازی تاکسی‌ها نیز در دست اقدام قرار گرفته است تا بتوانیم از آلودگی زیست محیطی شهرها بکاهیم.  

این مسئول با اشاره به اهتمام دولت و مدیریت شهری کرج برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی البرز از جمله آزاد راه شهید سلیمانی کرج گفت: عملیات تکمیل این پروژه با سرعت در حال انجام است.  

وحیدی افزود: با تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی بخش زیادی از ترافیک کلانشهر کرج و استان البرز روان سازی خواهد شد.

منتشر شده در تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =