چپردار

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج با تأکید بر اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در صدر اولویت‌های شورا قرار داشته است، گفت: بهره‌برداری از زیرگذرها، خطوط مترو، بزرگراه شمالی و دیگر پروژه‌های کلان شهری حاصل همدلی ادوار مختلف شورا، شهرداران و مدیران شهری‌ست و اخلاقی است که از همه دست‌اندرکاران این مسیر قدردانی شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر کرج؛ جواد چپردار در نطق پیش از دستور دویست و شانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج اظهار کرد : سال اول اولویت و تدبیر این شورا با اتفاق آراء در تعیین تکلیف پروژه‌های جاری و نیمه‌کاره بود از این رو تسریع در تکمیل پروژه زیرگذر ماهان، تجهیز و رفع اشکالات ایستگاه‌های آیت‌الله طالقانی،چهل و پنج متری گلشهر از قطار شهری، ادامه زیرگذر آیت‌الله هاشمی و بلوار شهید ناصربخت به افتتاح آن دست از پروژه‌هایی رسیدیم که بخش عمده آن به همت ادوار قبلی شورا و مدیران وقت شهرداری آغاز گردیده بود که اخلاق حکم می‌کند از همه کسانی که در این خدمات موثر بوده‌اند قدردانی کنیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: آغاز و پایان پروژه‌های تقاطع غیرهم‌سطح فلکه اول رجایی‌شهر، بلوار موذن، میدان جمهوری، تکمیلی سه‌راه رجایی‌شهر،راه‌اندازی خطوط مترو، تامین حداقل 2 رام قطار، طراحی، ساخت و تکمیل سایر ایستگاه‌های قطار شهری، بهره‌برداری از فاز اول و دوم بزرگراه شمالی و مانند اینها، در این دوره از شورا محقق گردیده و به فضل الهی افتتاح شده یا آماده راه‌اندازی و تحویل به شهروندان فهیم گردیده است.

چپردار بیان کرد: البته انجام توافقات، مناقصات پیمان و تعیین سهم نقدی مشارکت دولت با سقف ۴۰۰ میلیارد در پروژه بزرگراه شمالی شهید سلیمانی در ادوار قبلی شوراهای اسلامی، شهرداران و مدیران وقت شهری با مجموع پیشرفت قریب به ۲۰ درصد و ادامه آن تا ۹۰ درصد در این دوره از شورا و مدیریت شهری محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: اما طرح چند نکته در اینجا خالی از لطف نیست. اول آنکه اولویت و اهمیّت تکمیل بررگراه شمالی بعنوان یک ابر پروژه در تراز ملّی که ارتباط ۱۴ استان در کشور را تسهیل نموده یا ریل گذاری قطار درون شهری نباید درمجادلات، سلایق، مصادیق، اختلاف نظر یا مرزبندی‌های سیاسی کمرنگ، تعدیل یا نقض گردد. دوم آنکه؛ درستی یا نادرستی مبنای واگذاری یا ساخت این پروژه به شهرداری و ممیزی آثار ترافیکی درون شهری، تکالیف مقرر وزارت مسکن و شهرسازی  نیز واجد اهمیت است. سوم آنکه؛ توافقات اولیه سهم مشارکت دولت در ساخت بزرگراه تا سقف ۴۰۰ میلیارد بوده است که تاخیر مدیریت‌های شهری وقت در اجرا، تعهدات و تملک بانضمام تنزیل ارقام ریالی دولت، اجرای پروژه را طولانی و گران نموده است. چهارم آنکه؛ سفر استانی رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و موافقت وزیر محترم وقت کشور با درخواست شهردار وقت و نمایندگان شورای ششم و نهایتا تصویب پیشنهاد ۵۰ درصدی مشارکت عمران و تملک در هیئت دولت به شرط تحقق تعهدات پایاپای نقطه عطف این پروژه و بسیار حائز اهمیت است. پنجم آنکه؛ ارائه و انتشار گزارش کارشناسی از صورت ‌وضعیت پیمانکاران، ردیف های بودجه، ارزش های ریالی تملکات، میزان مشارکت دولت در این پروژه و سایر پروژه‌های عمرانی و تقویم زمانی تعهدات و اجرا جهت تنویر افکار عمومی، شفاف‌سازی و تبیین عملکرد شورا و شهرداری ضرورت دارد.

عضوشورای اسلامی شهر کرج در پایان خاطرنشان کرد: شایسته است تا از خدمات و زحمات خالصانه و موثر ادوار شوراهای اسلامی شهر، شهرداران، استانداران وقت به ویژه معاونین و مدیران شهرداری، پیمانکاران، کارکنان و کارگران خدوم به ویژه نخبگان خبر در راه‌اندازی،تبیین و تکمیل همه پروژه‌ها قدردانی کرده و یادمان باشد افتتاح یک پروژه حاصل کار گروهی و رضایت مردم اسباب ماندگاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =