آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری

بارش برف که از روز گذشته در استان البرز آغاز شده، همچنان ادامه دارد و شهر کرج را سفید پوش کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، بارش برف در استان البرز به‌ویژه کلان‌شهر کرج از شب گذشته آغاز و در حال حاضر نیز ادامه دارد. پیش‌بینی بارش برف و باران به همراه صدور اعلامیه از سوی سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر شروع فعالیت سامانه بارشی، نیروهای خدمات شهری مناطق دهگانه شهرداری کرج را به حالت آماده‌باش درآورده است.

علی‌اصغر همتی، معاون خدمات شهری شهرداری کرج در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز از آماده‌باش کامل نیروهای خدمات شهری برای مواجه با بارش‌های برف و باران خبر داد و گفت: شهرداری کرج با تمهیدات لازم اقدام به خرید ۹ هزار تن نمک کرده که از این میزان ۶ هزار تن آن نمک کفی و سه هزار تن آن نمک کریستال است.

وی با اشاره به وضعیت تجهیزات زمستانی، گفت: خدمات شهری مناطق دهگانه ملزم به استقرار و فعالیت ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی در مواقع آماده‌باش هستند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج افزود: با تأکید شهردار کرج تمهیدات لازم برای مواجه با بارش برف و باران و هرگونه حوادث غیرمترقبه و رفع مشکلات احتمالی در کوتاه‌ترین زمان اتخاذ شده است.

همتی همچنین با اشاره به بهره‌گیری حداکثری از تجهیزات و خودروهای شهرداری کرج در عملیات زمستانی امسال، گفت: حوزه خدمات شهری شهرداری کرج با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم در مناطق دهگانه و با فراهم کردن تجهیزات، امکانات لازم شامل ۲۰ گریدر، هشت دستگاه نمک‌پاش، ۹ دستگاه لودر، ۱۲ دستگاه بابکت، ۲۳ دستگاه کامیون و پنج دستگاه لجن کش و دو دستگاه لوله‌بازکن در آماده‌باش کامل قرار دارند.

در ادامه این گزارش وضعیت مناطق دهگانه شهرداری کرج به تفکیک اعلام می‌شود.

اجرای عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در معابر منطقه یک

ربی سعادت مدیر منطقه یک شهرداری کرج در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز اظهار کرد: عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر باهدف تسهیل در تردد شهروندان از ساعت‌های اولیه بارش انجام شد.

وی با اشاره به استقرار ۴۵ نفر نیروهای انسانی افراد به امکانات و ماشین‌آلات برف‌روب در نقاط برف‌گیر منطقه، گفت: به همین منظور کار برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح منطقه به‌صورت گسترده انجام شد.

پخش ۳۰ تن ماسه و نمک در معابر منطقه ۲

اما مرتضی جلالیان مدیر منطقه دو شهرداری کرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز، گفت: از دقایق اولیه بارش برف ۸۰ نفر نیروی خدمات شهر با استفاده از ۱۸ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی اقدام به پاک‌سازی معابر کرده‌اند.

وی گفت: عوامل خدمات شهری شهرداری این منطقه با حضور در کوچه‌ها و معابر فرعی سطح حوزه، اقدام به نمک‌پاشی و برف‌روبی کردند تا شهروندان با آرامش و آسایش در محدوده شهر تردد کنند

جانمایی مخازن ماسه و نمک در منطقه ۳

در ادامه علی آرائی مدیر منطقه ۳ شهرداری کرج در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز در خصوص اجرای عملیات زمستانی این منطقه، اظهار کرد:  نیروهای خدمات شهری هم‌زمان با شروع بارش در سطح منطقه حضورداشته و با استفاده از ماشین‌آلات زمستانی و جانمایی کیسه‌های ماسه و نمک در معابر این منطقه  اقدام به پاک‌سازی معابر و پیاده‌روها کرده‌اند.

وی اضافه کرد: استفاده از کیسه‌های ماسه و نمک برای پل‌ها، رمپ و لوپ ها و به‌منظور جلوگیری از لغزندگی معابر و لیز خوردن خودروها در نظر گرفته‌شده است.

رفع پنج مورد آب‌گرفتگی در معابر منطقه ۴

امیرحسین کاظمینی مدیر منطقه ۴ شهرداری کرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز از رفع پنج مورد آب‌گرفتگی در معابر این منطقه خبر داد و گفت: با تلاش نیروهای برف‌روب منطقه هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در سطح منطقه گزارش نشده و تردد شهروندان به‌راحتی صورت گیرد.

وی گفت: این منطقه با ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات زمستانی و نیز با به‌کارگیری ۲۵ نفر نیروی انسانی اقدام به پاک‌سازی معابر کرده است.

انجام عملیات برف‌روبی در منطقه ۵

سید رضا فیض مدیر منطقه ۵ شهرداری کرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز با اشاره به اینکه از ابتدای فصل بارش، اقدامات مطلوبی در خصوص آمادگی کامل نیروهای خدمات شهر منطقه برای مواجهه با بحران‌های احتمالی صورت گرفته، اظهار کرد: تمام ماشین‌آلات موردنیاز و نیروها در منطقه به‌طور مستمر در حال آماده‌باش هستند.

وی شناسایی نقاط بحرانی جهت برف‌روبی، جانمایی کیسه‌های ماسه و  شن توسط واحد خدمات شهر از اقداماتی است که در سطح منطقه صورت گرفته است.

ایمن‌سازی معابر منطقه ۶ هم‌زمان با بارش برف امروز

اما در ادامه محمدرضا فکور زاده مدیر منطقه ۶ شهرداری کرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز با اشاره به آماده‌باش کامل عوامل خدمات شهری در بارش‌های روز گذشته، اظهار کرد: در بارش‌های روز گذشته محورهای منطقه با اولویت معابر اصلی، بیمارستان‌ها، محل‌های درمانی، میادین، تقاطع‌ها، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان و محله‌های پررفت‌وآمد پاک‌سازی شدند.

وی همچنین گفت: این منطقه با ۵۰ نفر نیروی خدمات شهر و با استفاده از ۱۵ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی اقدامات مطلوبی درزمینهٔ رفع مشکلات برف گرفتگی معابر انجام داده و در حال حاضر هیچ‌گونه مشکلی در خصوص تردد شهروندان وجود ندارد.

 معابر منطقه ۷ در وضعیت مطلوبی قرار دارند

در ادامه عباس حق محمد لو مدیر منطقه ۷ شهرداری کرج در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز، افزود: در این منطقه از دقایق اولیه بارش برف بیش از ۱۰۰ نفر نیروی خدمات شهر و فضای سبز با استفاده از ۲۳ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی اقدام به پاک‌سازی معابر کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این منطقه با برنامه‌ریزی در روزهای گذشته اقدامات به لایروبی و پاک‌سازی انهار و کانال‌های سطح منطقه کرده است، افزود: به مدد کارکنان خدوم خدمات شهری و فضای سبز این منطقه هیچ‌گونه آب‌گرفتگی در سطح منطقه وجود ندارد و همه معابر در وضعیت مطلوبی قرار دارند.

تلاش شبانه‌روزی برای پاک‌سازی معابر منطقه ۸

مهدی لطفی مدیر منطقه ۸ شهرداری کرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز با اشاره به تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری برای مدیریت بارش‌های روز گذشته، گفت: با توجه به‌احتمال بارش برف، تمام تمهیدات لازم استقرار و آماده‌باش مستمر ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی صورت گرفته است.

وی به رفع یک مورد آب‌گرفتگی معابر این منطقه اشاره کرد و گفت: باهمت نیروهای آماده‌باش منطقه این آب‌گرفتگی به‌سرعت مرتفع شده است.

اجرای عملیات نمک‌پاشی در منطقه ۹

در ادامه آرش یگانی مدیر منطقه ۹ شهرداری کرج نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کرج امروز، اظهار کرد: ۱۹۲ نفر نیرو خدمات رسان منطقه با ۲۱ دستگاه ماشین‌آلات شامل لودر، گریدر، نمک‌پاش و برف‌روب در خیابان‌ها و بلوارهای اصلی در حال برف‌روبی هستند و تلاش خود را برای پاک‌سازی مسیرها می‌کنند.

این مسئول گفت: همچنین در راستای خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان طی درخواست‌های مردمی به سامانه ۱۳۷ موارد که اعلام می‌شود توسط نیروهای این منطقه نمک‌پاشی می‌شوند.

تردد در معابر منطقه ۱۰ آسان و بی‌خطر است

محسن کمالی دهقان مدیر منطقه ۱۰ شهرداری کرج؛ گفت با بسیج امکانات و حضور شبانه‌روزی در سطح شهر از مشکلات احتمالی جلوگیری شد.

وی با اشاره به استقرار ۴۵ نفر افراد مجهز به امکانات و ماشین‌آلات برف‌روب در نقاط برف‌گیر گفت: به همین منظور کار برف‌روبی و نمک‌پاشی در پل‌ها و معابر پرتردد این منطقه به‌صورت گسترده انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =