8

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کرج گفت: کتابخانه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج به نرم افزار تخصصی مجهز شدند.

محمد جواد کاظمینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار داشت: در راستای سازماندهی منابع کتابخانه‌ها و ایجاد بستر مناسب جهت مطالعه شهروندان، از نرم افزار کتابخانه‌ای ثنا رونمایی شد و این نرم افزار تخصصی رسما مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نرم افزار در کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان فرهنگی شهرداری کرج در دسترس کاربر کتابخانه قرار گرفته و با همت و تلاش سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج (فاوا) بر روی سیستم‌های این مراکز نصب شد.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج،نرم افزار یاد شده برای ثبت فهرست نویسی کتاب‌ها در سیستم مد نظر بوده که به بهبود دسترسی عموم مردم به کتاب های دلخواه کمک شایانی خواهد کرد.

معاون شهردار اضافه کرد: از مهم‌ترین شاخصه‌های سیستمی شدن کتابخانه‌ها و مجهز نمودن آنها به نرم افزار ثنا می‌توان به ایجاد انواع مجموعه اطلاعات و منابع دیجیتال و مدیریت دسترسی اشاره کرد.

کاظمینی توضیح داد: این نرم افزار با برخورداری از رابط کاربری مناسب، ویژگی‌های کاربر پسندانه‌ای را جهت سهولت استفاده از امکانات کتابخانه ای فراهم آورده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این سیستم همه امکانات جستجوی جامع و قوی لحاظ شده، گفت: جستجوی هوشمند ثنا که در آن کمترین میزان ریزش کاذب در نتایج وجود دارد، می تواند دسترسی بسیار خوبی به علاقه مندان کتاب و کتابخانه ارائه کند. این موضوع در نهایت به افزایش علاقه کاربران به کتاب و بهبود سرانه مطالعه و آشتی مجدد عموم مردم با کتابخوانی منجر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =