آیین بهره برداری از15 دستگاه اتوبوس شهری

شهردار کرج از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به ناوگان عمومی خبر داد و گفت: ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز به ناوگان کرج اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی کمالی زاده عصر شنبه در مراسم بهره‌برداری از ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید از تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به ناوگان عمومی خبر داد و گفت: با تخصیص این اوراق فاز بعدی افزایش ناوگان اتوبوس‌رانی به تعداد ۵۰ دستگاه نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر مذاکرات برای تحقق این مهم صورت گرفته و امید است تا پایان خردادماه بتوانیم این اوراق را به مرحله جابجایی برسانیم.

شهردار کرج با اشاره به اینکه از سال ۸۹ هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل اضافه نشده بود، گفت: با پیگیری‌های مدیریت شهری و رفع موانع موجود، اولین مرحله افزایش تعداد اتوبوس‌ها با ۳۰ دستگاه در سال ۹۷ انجام شد.

کمالی زاده ادامه داد: طی دو سال گذشته ۵۴ دستگاه به ناوگان اضافه شد و قرارداد این ۱۵ دستگاه اتوبوس نیز مربوط به سال ۹۹ است، امیدواریم ۵۰ دستگاه یادشده را هم در آینده‌ای نزدیک وارد مدار خدمت‌رسانی کنیم.

وی در ادامه از تولید ۶۰ درصد قطعات اتوبوس‌های جدید در ایران و توسط شرکت ایران‌خودرو دیزل خبر داد و افزود: با توجه به ساخت قطعات در ایران، هزینه‌های تعمیر و نگهداری برای مجموعه مدیریت شهری کاهش‌یافته و می‌توان گفت گام مهمی در ارتقاء سطح رفاه شهروندان برداشته‌شده است.

افزایش ۳۰ درصدی رضایت شهروندان در حوزه ترافیک شهری و حمل‌ونقل

در ادامه این مراسم، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده نیروی انتظامی استان البرز ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهری به دلیل همکاری و همدلی با نیروی انتظامی، از افزایش رضایت ۳۰ درصدی شهروندان در حوزه‌های ترافیک شهری و حمل‌ونقل خبر داد.

وی افزود: رفع برخی از گره‌های ترافیکی، افزایش سرعت درروان سازی ترافیک، اصلاح نقاط حادثه‌خیز و تکمیل علائم و تابلوهای موردنیاز شهر ازجمله اقداماتی است که مجموعه مدیریت شهری آن را انجام داده و موجبات رضایتمندی شهروندان در این زمینه‌ها فراهم‌شده است.

این مسئول همچنین به رفع نیازمندی‌های پلیس راهور از سوی مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: توسعه تجهیزات راهنمایی رانندگی کمک شایانی به اجرای مأموریت‌های پلیس راهور در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان کرده است.

ارتقای سطح رفاه جانبازان و معلولین 

در ادامه مراسم، ابوالفضل فانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نیز ضمن قدردانی از مجموعه مدیریت شهری کرج به‌منظور توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی، اظهار داشت: اتوبوس‌های جدید به‌گونه‌ای طراحی‌شده که جانبازان و معلولین نیز به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

این مسئول همچنین از دیگر مزیت‌های اتوبوس‌های جدید به اورهال کردن آن‌ها و کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: در آینده‌ای نزدیک شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های مدیریت شهری با افزایش ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز هستیم.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های شورای پنجم و شهردار کرج همچنین تأکیدات استاندار البرز به‌زودی شاهد بهره‌برداری از یک ایستگاه مترو هم هستیم که این اقدامات باهدف توسعه خدمات در حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =