حمید رضا عسگری

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج تعداد کل متوفیان سال گذشته را ۱۵ هزار و ۵۱۰ نفر اعلام کرد.

حمیدرضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز، تعداد کل متوفیان سال گذشته که از سوی این سازمان به آن‌ها خدمات ارائه شد را ۱۵ هزار و ۵۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این میزان هشت هزار و ۴۳۹ نفر مرد و پنج هزار و ۷۱۸ نفر زن بودند.

وی میانگین سنی متوفیان آقا را ۶۲ سال و متوفیان خانم را ۶۵ سال اعلام کرد و گفت: همچنین از این میزان هزار و ۳۵۳ نوزاد زیر دو سال بودند.

چهار دلیل مرگ‌ومیر در سال گذشته

به گفته رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج چهار دلیل فوت در سال گذشته به ترتیب مربوط به کرونا، ایسکمی قلبی (سکته)  IHD، سکته قلبی (MD)، فشارخون و عوارض آن بوده است.

عسگری با اشاره به اینکه تعدادی از خانواده‌ها از شهرها و استان‌های مختلف در جریان سفر و بیماری به شهر کرج عزیمت کردند و متوفی آن‌ها در بیمارستان‌های این شهر فوت و امور مربوط به پذیرش و تغسیل در بهشت سکینه (س) انجام شد، اعلام کرد: در سال ۹۹ این سازمان به خانواده چهار هزار و ۵۱۲ متوفی کرونایی و مشکوک به کرونا خدمات ارائه کرد که از این میزان بیش از دو هزار متوفی مربوط به استان البرز و مابقی به زادگاه خود اعزام شدند.

وی یادآور شد: طی سال گذشته درمجموع به چهار هزار و ۲۶۱ نفر از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران خدمات ارائه شد و تعدادی از آن‌ها به خارج از سازمان منتقل و یا داخل استان البرز و به دیگر استان‌های کشور اعزام شدند.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج با اشاره به اینکه هم‌اکنون بهشت سکینه (س) افتخار میزبانی تعدادی از شهدای گران‌قدر جنگ تحمیلی، مدافع حرم و شهدای خدمت و سلامت را دارد، اعلام کرد: هم‌اکنون هزار و ۴۱ نفر از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در قطعه اصحاب شهدا به خاک سپرده شدند.

عسگری با اشاره به اینکه در این راستا طی سال ۹۹ نیز ۲۶۳ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای بهشت سکینه(س) آرام گرفتند، گفت: در سال گذشته محمد خمیس آبادی شهید خدمت و مدافع خاموش از طاهران معراج آقایان نیز در حین خدمت‌رسانی به خانواده‌های عزادار، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

وی گفت: هم‌اکنون این سازمان با تلاش و خدمت‌رسانی بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان خدوم و فداکار، دارای ۹ دستگاه آمبولانس حمل متوفی با ظرفیت حمل چهار جسد و ۱۵ دستگاه آمبولانس بخش خصوصی با ظرفیت حمل ۲ جسد است که طی سال ۹۹، آمبولانس‌های بخش خصوصی مأموریت نقل‌وانتقال پنج هزار و ۴۸۵ متوفی به خارج از سازمان را بر عهده داشتند همچنین در سال گذشته آمبولانس‌های داخلی به هزار و ۲۲۷ مأموریت داخل استان اعزام شدند و خدمات ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =