حذف سرشاخه ها - کراپ‌شده

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای عملیات حذف سرشاخه‌های خشک درختان در مناطق ده‌گانه کرج خبر داد.

پیمان بضاعتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به اینکه حذف شاخه‌های خشک درختان موجب افزایش طول عمر این گیاهان می‌شود، گفت: به‌منظور پیشگیری و کاهش بروز خطرات احتمالی ازجمله شکستن شاخه‌ها در مواقع وزش بادهای شدید و ایمن‌سازی محیط‌های شهری، عملیات حذف شاخه‌های خشک، آسیب‌دیده و خطرساز در سطح مناطق ده‌گانه در حال انجام است.

وی اضافه کرد: در اجرای این عملیات با بازدید میدانی از درختان سطح شهر، مواردی که نیاز به هرس و رفع خطردارند، در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج اضافه کرد: جوان‌سازی، کنترل حجم تاج درخت، کنترل ارتفاع و حجم رشد ریشه، حذف شاخه‌های بیمار و سرشاخه‌های خشک، ایجاد دید ترافیکی مناسب برای رانندگان و عابران از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

بضاعتی پور حفظ فضای سبز و سلامت درختان را در راستای سلامت شهروندی امری حیاتی عنوان کرد و گفت: حفظ فضای سبز و سلامت درختان یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی گفت: عملیات مذکور به‌منظور خشکه گیری از سرشاخه‌های خشک درختان در مواردی با استفاده از دستگاه بالابر انجام می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از شهروندان درخواست کرد محل درختانی که به خشکه گیری نیاز دارند را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۱۴۷ و سامانه  ۱۳۷ شهرداری اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =