کریمی پناه - کراپ‌شده

سرپرست سازمان مدیریت پسماند از طرح نذر محیط‌زیست با تفکیک از مبدأ و مشارکت نمازگزاران در جمع‌آوری پسماندهای خشک از مساجد و نمازخانه‌ها خبر داد.

حسین کریمی پناه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز از طرح نذر محیط‌زیست باهدف مشارکت نمازگزاران و فرهنگ‌سازی تفکیک از مبدأ در مساجد و نمازخانه‌ها خبر داد و گفت: برنامه مدونی در دست اجراست تا بتوانیم با همکاری مساجد و نمازخانه‌های سطح شهر، پسماندهای خشک نمازگزاران را دریافت و در ازای آن مبلغی در صندوق مسجد به‌عنوان هدیه واریز کنیم که در اقدامات فرهنگی و عمرانی  مساجد هزینه شود.

وی هدف از اجرای این طرح را مشارکت عمومی شهروندان و تشویق مردم به پویش نذر محیط‌زیست و اشاعه ترویج فرهنگ تفکیک از مبدأ اعلام کرد و گفت: سازمان در نظر دارد با در اختیار گذاشتن سطل‌های مخصوص تفکیک زباله به مساجد و نمازخانه‌ها و خرید زباله‌های خشک به بالاترین قیمت در این امر خیر مشارکت داشته باشد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: هرچند این عمل بسیار کوچک به نظر می‌رسد اما اگر این فرهنگ در سطح کشور نهادینه شود همین مقادیر ناچیز زباله خشک که جمع‌آوری می‌شود، ضمن اشاعه نذر  محیط‌زیست در جامعه، می‌تواند در طول یک سال بخشی از نیازهای مالی مساجد و نمازخانه‌ها را برطرف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =