تاکسی - کراپ‌شده

معاون سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری کرج گفت: تمام ون‌ها و نیمی از تاکسی‌های کرج فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد.

امیر عطائی نیا در گفت‌وگو با پایگاه خبری کرج امروز اظهار کرد: در سال ۸۵ شاهد ورود ون به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کرج بودیم و در حال حاضر ۸۰۰ دستگاه از این خودروها در سطح شهر کرج فعال است.

وی بیان اینکه تمام ون‌های موجود در کرج فرسوده شده، گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال از عمر این ون‌های می‌گذرد، این بخش از ناوگان تاکسیرانی نیاز به نوسازی دارد.

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج با اشاره به مشکل موجود در مسیر نوسازی ون‌ها توضیح داد: یک برهه‌ای شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو نسبت به تولید خودرو ون اقدام کردند ولی در حال حاضر این خودرو تولید نمی‌شود و همین مسیر نوسازی این خودروها را دشوار کرده است.

عطائی نیا با اشاره به اینکه به‌جز ون‌ها، ۵۰ درصد تاکسی‌های کرج هم فرسوده هستند و نیاز به نوسازی دارند، گفت: حدود ۱۳ هزار دستگاه تاکسی در کرج فعال است که ۶۵۰۰ مورد از آن‌ها نیاز به نوسازی دارند.

وی توضیح داد: هرچند کرایه تاکسی در کرج در مقایسه با بسیاری از کلان‌شهرهای کشور بالاتر است ولی با توجه به تورم و در شرایط اقتصادی موجود، باید حمایت‌هایی در قالب یارانه لاستیک، روغن ، باطری دولتی و ... به این قشر تعلق بگیرد تا آن‌ها باانگیزه به کار خود ادامه دهند.

معاون سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرج  بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه تاکسی‌داران مسئله بیمه است، توضیح داد: بدون شک تا زمانی که تاکسی‌دار امنیت روانی نداشته باشد، نمی‌تواند خدمات باکیفیتی به مسافران ارائه کند.

عطائی نیا ادامه داد: در حال حاضر حدود چهار هزار و ۶۰۰ راننده تاکسی در کرج تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند و مابقی به‌ دلیل مشکل پیش‌آمده بیمه نیستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =