محیط زیست

در بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از مرکز دفن زباله حلقه‌دره درخواست شد که تدابیری اتخاذ شود تا شهرداری کرج بتواند با حمایت صندوق ملی محیط زیست اعتبار لازم برای اجرای طرح‌ها و تبدیل این مرکز به عنوان مرکز علمی پژوهشی کشور را اخذ کند.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، علی سلاجقه در بازدید از سایت حلقه‌دره که امروز انجام شد، از عملکرد مجموعه مدیریت شهری در زمینه حفظ منابع آب و خاک در قالب طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده در این مجموعه ابراز رضایت کرد.

وی از فرآیند بازچرخانی شیرابه‌ها و نحوه اجرای این پروژه بازدید کرد و گفت: با توجه به نوع خاک و نفوذ ناپذیری بستر لاگون‌ها اجرای این طرح که یک روش علمی و پژوهشی است بسیار کاربردی بوده و اثرات آن در سرعت تبخیر و کاهش سطح شیرابه‌ها به خوبی نمایان است.

معاون رئیس جمهور گفت: با توجه به محصور بودن این سایت در کنار شهرهای پرجمعیت و احتمال حضور شهروندان در کنار این مجموعه، زیباسازی این محیط از نظر بصری بسیار حائز اهمیت بوده و کاشت گونه‌های بومی در این مجموعه کمک شایانی به زیبایی محیط می‌کند که در این بخش شهرداری کرج اقدامات موثری در زمینه بیولوژیک و کاشت پوشش گیاهی در این مجموعه داشته که این اقدامات قابل رویت وتقدیر است.

سلاجقه در ادامه از پروژه تکمیل لندفیل مهندسی بهداشتی جدیدالاحداث این مجموعه بازدید کرد و گفت: این سایت قابلیت تبدیل به مرکز علمی و پژوهشی را داشته و می‌تواند به عنوان پایلوت در این مجموعه با مشارکت نخبگان علمی کشور در زمینه دفن بهداشتی، کنترل شیرابه‌ها و همچنین فرآیند تبدیل پسماندها به کود با کیفیت و قابل استفاده در بخش کشاورزی استفاده کرد.

در پایان این بازدید چند ساعته حسین کریمی پناه سرپرست سازمان مدیریت پسماند توضیحاتی در خصوص پروژه‌های اجرا شده در مجموعه حلقه‌دره ارائه کرد و از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور خواست تدابیری اتخاذ شود تا این مجموعه بتواند با حمایت صندوق ملی محیط زیست اعتبار لازم برای اجرای طرح‌ها و تبدیل این مرکز به عنوان مرکز علمی پژوهشی کشور را اخذ کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =