999

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج از هرس زمستانه بیش از ۹ هزار اصله نهال با هدف زیبایی و مقاوم سازی درختان سطح منطقه خبر داد.

محمد یساولی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز؛ با بیان اینکه حفظ و نگهداری از درختان یکی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری در راستای مناسب سازی سیمای بصری شهر است، گفت: عملیات هرس درختان هرساله به منظور جوان سازی درختان، فرم دهی و حذف شاخه‌های خشک در فصل زمستان اجرا می شود که تا کنون هرس بیش از ۹ هزار اصله درخت انجام شده است.

یساولی عنوان کرد: هرس هر درخت در فضای سبز شهری به نوع گیاه، سن آن، موقعیت و مکان استقرار درخت بستگی دارد و سلامت، فرم اولیه و شدت میزان هرس در سال‌های قبل از مواردی است که در هرس درختان در نظر گرفته می‌شود.

 وی با اشاره به اهمیت هرس به موقع درختان برای مناسب سازی چهره شهر، اظهار کرد: هرس به موقع منجر به افزایش تولید شاخه‌های جوان، تسهیل در عملیات سم پاشی، ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور، فرم دهی و حذف شاخه‌های خشک و اضافی مانع از شکسته شدن شاخه درختان در صورت بارش برف و باران و زیباسازی منظر شهری در فصل بهار می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری کرج در پایان از شهروندان خواست برای جلوگیری از حوادث و همچنین صدمه زدن به درختان، از هرگونه هرس خودسرانه درختان خودداری نموده و در صورت نیاز جهت ثبت درخواست هرس درختان با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =