علی سلطانی مقدم - کراپ‌شده

معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرج گفت: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری کرج واقع بینانه تهیه و تدوین شده و با اجرایی شدن آن ضمن کاهش هزینه‌های جاری و صرفه جویی در بسیاری از کدهای هزینه‌ای، همچنین پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و خدماتی و زیرساختی در مدار تکمیل و بهره برداری خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز علی سلطانی مقدم با اشاره به برگزاری هفتادو یکمین نشست کمیسیون مالی و اقتصادی مجمع کلانشهرهای کشور که دی ماه گذشته در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه مباحثی چون بررسی ردیف‌ها و تباصر مرتبط با حوزه های مالی شهرداری در لایجه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور بررسی شد.

وی با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، اذعان داشت: دهه مبارک فجر، دهه ارزش‌های مقدس و دهه آموزه‌های حق طلبی ، ظلم ستیزی و عدالت خواهی بزرگ مردی از تبار آفتاب و آیینه است که با عنوان معمار کبیر انقلاب، درس عشق، معنویت و انسانیت نثار جهان و جهانیان کرد.

وی توضیح داد: پیروزی انقلاب اسلامی، طلیعه فجری بر پیکره تاریک هر ظلم و جوری بود که به فروغ و روشنایی ایمان، شرق و غرب عالم را در هم نوردید.

این مسئول همچنین تاکید کرد: لایحه دو فوریتی درآمد پایدار شهرداری‌ها اعاده شده از شورای نگهبان و قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ نیاز در نشست یاد شده مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

سلطانی مقدم با تاکید بر اینکه پیشنهادات شهرداری کرج در این نشست مورد توجه قرار گرفت، گفت: مقرر شده پیگیری لازم از طریق دبیرخانه کلانشهرها در شرکت و هماهنگی با کمیسیون‌های مرتبط در مجلس شورای اسلامی و مراحل تصویب قوانین فوق الذکر صورت پذیرد.

معاون شهردار کرج در بخش دیگری از سخنانش از جذب ۱۲۷ درصدی درآمد نقدی وصولی مناطق دهگانه شهرداری کرج نسبت به بودجه مصوب در دی ماه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با همدلی و تلاش مجموعه مدیریت شهری، همچنین مشارکت شهروندان در دی ماه ۱۴۰۰، تمامی مناطق شهرداری بالای صد درصد بودجه نقدی وصولی داشته‌اند که بر این اساس منطقه ۱۰ با ۲۰۲ درصد، منطقه ۲ با ۱۷۴ درصد و منطقه ۸ با ۱۵۸ درصد رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

سلطانی مقدم همچنین اعلام کرد: وصول درآمد نقدی شهرداری مرکز نیز ۱۲۰ درصد بوده است.

وی افزود: با تلاش مجموعه مدیریت شهری و مشارکت شهروندان با برنامه ریزی مجموعه مدیریتی شهرداری این روند رو به رشد در تحقق جذب بودجه استمرار خواهد داشت.

این مسئول در ادامه گفت: تا پایان دی ماه، جذب درآمد شهرداری در مجموع دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بوده که ۲هزار و هفت میلیارد آن نقد و ۲۱۸ میلیارد تومان آن هم تهاتر بوده است.

وی بااشاره به ارائه بودجه سال ۱۴۰۱ توضیح داد: بودجه‌ای که شهرداری ارائه داده بر اساس واقعیت‌های موجود است و تک تک بخش‌های آن قابل تبیین است.

به گفته سلطانی مقدم با بررسی اجمالی در خصوص وضعیت جذب بودجه سایر کلانشهرهای کشور به راحتی می‌توان دریافت که شهرداری کرج امسال در بحث بودجه به خوبی عمل کرده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال هم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هم جذب بودجه داشته باشیم.

وی گفت: تلاش شده بودجه سال آینده بر اساس درآمد واقعی شهرداری ارائه شود. برای سال آینده با توجه به ظریت تباصر بودجه هزار میلیارد به بودجه شهرداری اضافه شده که در مجموع با این افزایش، بین ۳۰ تا ۳۵ درصد به بودجه سال آینده شهرداری اضافه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =