بازدید سیما منظر - کراپ‌شده

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از تداوم اجرای پروژه‌های آبخیزداری در ارتفاعات بیجی خبر داد و گفت: مدیریت آبخیزداری باید به‌گونه‌ای باشد که تهدید سیل را به فرصت تبدیل کند.

حمیدرضا عبدالله پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری کرج امروز با اشاره به بازدید از عملیات آبخیزداری حوزه‌های آبخیز شمال عظیمیه، گفت: مجموعه طرح‌های آبخیزداری مدیریت شهری کرج، در دو فاز مطالعاتی و اجرا و از سال ۹۸ با اولویت محدوده طالقانی شمالی آغازشده و هم‌اکنون در حوزه آبخیزِ کوه بیجی در حال تکمیل شدن است.

وی بابیان اینکه این عملیات علاوه بر کنترل سیلاب و کاهش فرسایش خاک موجب بهبود شاخص‌های اکولوژیکی پایداری آب، خاک و پوشش گیاهی می‌شود، گفت: احداث و اصلاح بندهای گابیونی - بانکت های ممتد و منقطع ازجمله تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای کاهش خسارات ناشی از سیل و کنترل آبراهه‌های سیلاب‌های فصلی در این پروژه است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج مجموع اقدامات صورت گرفته سازمان در کاهش خسارات و جلوگیری از سیلاب را مؤثر دانست و افزود: اسکله ریزی در نقاط متعدد و آبراهه‌های اصلی و فرعی - حفر چاه‌های جذبی و احداث پل‌های آبگیر ازجمله فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته تاکنون است.

عبدالله پور تأکید کرد: کنترل و بهره‌برداری صحیح از نزولات آسمانی و جلوگیری از ایجاد روان آب‌ها در سیل‌های منتهی به  مرکز شهر با اجرای صحیح طرح‌های آبخیزداری محقق می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =