راه اندازی سامانه ثبت تخلف دوربین های ترافیکی

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز گفت: استفاده از تجهیزات روز و فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند در کاهش تخلفات ترافیکی نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز سردار عباسعلی محمدیان در مراسم رونمایی از سامانه‌های هوشمند شهر کرج که پیش از ظهر امروز (شنبه) در شهرداری برگزار شد، گفت: استان البرز به‌عنوان اولین استان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان مدیریت شهری و  نیروی انتظامی توانسته در بحث هوشمند سازی گام‌های مؤثری بردارد.

وی بابیان اینکه نیازمندهای که در این تفاهم‌نامه مطرح شد بر اساس سیاست‌های مدیریت شهری و نیروی انتظامی استان صورت گرفته است، افزود: اقدامات صورت گرفته مبنی براین است که سطح تماس مأمورین با شهروندان در اعمال قانون کاهش پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان البرز به اشاره به اینکه هدف از بهره‌برداری از سامانه‌های هوشمند این است که قانون با کمترین درگیری و به‌صورت  اثرگذار اعمال شود، گفت: استفاده از تجهیزات روز و بهره‌برداری از سامانه‌ای هوشمند ثبت تخلفات می‌تواند در آرام‌سازی ترافیک نقش مهمی را اعمال کند.

سردار محمدیان اضافه کرد: سال آینده در حوزه فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی‌های  مطلوبی صورت گرفته تا در فضای مجازی و واقعی بتوانیم اقدامات مطلوبی را اجرای کنیم.

وی بابیان اینکه ناجا به دنبال این است با استفاده از آخرین تجهیزات اعمال قانون کند، گفت: کاهش خطای کارکنان و افزایش در دقت و سرعت از مزایای استفاده از این سامانه‌های هوشمند است.

فرمانده انتظامی استان البرز بابیان اینکه با در اختیار قرار گرفتن تجهیزات و اتصال دوربین‌ها به سرورهای مرکز حمل‌ونقل و ترافیک و اعمال قانون از طریق سیستم، استان البرز در رده‌های اول قرارگرفته است، افزود: هوشمندی سازی تقاطعات و نصب دوربین‌های نظارتی می‌تواند باعث کاهش خسارت به شهروندان و تلفات در شهر شود.

سردار محمدیان بابیان اینکه در استان البرز ۸۰ درصد تلفات ناشی از تصادفات درون‌شهری، مربوط به شهر کرج و عابرین است، گفت: با آرام‌سازی ترافیک و کانالیزه کردن عبور عابرین پیاده و اطلاع‌رسانی مداوم می‌توان بسیاری از این تصادفات را کاهش دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =