راه اندازی سامانه ثبت تخلف دوربین های ترافیکی

رئیس شورای شهر کرج با اشاره به اینکه اتوبان کرج محل تردد سیزده استان است، از موافقت وزارت راه با هوشمند سازی مبادی ورودی و خروجی کرج توسط شهرداری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کرج امروز، جواد چپردار در مراسم شروع به کار سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف و دوربین‌های ترافیکی که پیش از ظهر امروز (شنبه) با حضور شهردار کرج، فرمانده انتظامی استان البرز، پلیس راهور و معاونت‌ها و مدیران مربوطه در سالن شهدای شهرداری کرج برگزار شد، اعلام کرد که در بودجه سال آینده، هوشمند سازی مبادی ورودی و خروجی کلان‌شهر کرج، تعریف‌شده است.

 وی با اشاره به برگزاری جلساتی درزمینهٔ بررسی معضلات ترافیکی با حضور استاندار، اعضای شورا و شهردار کرج، گفت: دریکی از این جلسات از استاندار خواستیم کنترل تردد در حاشیه اتوبان کرج که یکی از مبادی ورودی شهر و محل تردد خودروهای عبوری سیزده استان است را به مجموعه مدیریت شهری واگذار کنند.

رئیس شورای شهر کرج با تأکید بر اهمیت موضوع یادشده، گفت: باوجود محدودیت‌هایی که در بحث بودجه در مدیریت شهری وجود دارد، همچنین سنگین شدن وظایف دوستان در حوزه مدیریت شهری بر روی این درخواست استمرار ورزیدیم که نتیجه آن، موافقت وزیر شهرسازی با موضوع و اعلام آن طی نامه‌ای در روزهای اخیر بود.

چپردار هدف از اجرای هوشمند سازی مبادی ورودی کرج را کنترل ترافیک، کاهش آلایندگی‌ها و ارتقای سطح امنیت استان و شهر اعلام کرد و افزود: همچنین مقررشده تردد حمل‌ونقل بار نیز در مبادی ورودی به‌صورت هوشمند کنترل شود که این مهم نیز در ارتقای سطح امنیت مؤثر است و علاوه بر آن عوارضی که در خصوص حمل بار به داخل استان باید تعریف شود نیز هوشمند سازی خواهد شد.

وی تکمیل دوربین‌های هوشمند در سطح شهر را نیز از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری در سال آتی ذکر کرد و گفت: شاید به جهت متمرکز نبودن دوربین‌های هوشمند در سطح شهر برای مدیریت ترافیک با مشکلاتی مواجه شدیم بر همین اساس اهتمام شورای ششم تعریف بودجه و افزایش آن جهت تکمیل هوشمند سازی در سطح کلان‌شهر طی سال آینده است.

رئیس شورای شهر کرج ضمن ابراز خرسندی از افتتاح مرکز سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف و دوربین‌های ترافیکی و قدردانی از متولیان این امر، به مطالبات مردم در بررسی‌های صورت گرفته طی بازدیدها و گزارش‌ها ارسال‌شده از سامانه ۱۳۷ اشاره کرد و بابیان اینکه ترافیک، جزو دومین مطالبات شهروندان است و درصورتی‌که آلایندگی را با آن ترکیب کنیم به اولین مطالبه مردم و نیاز استان تبدیل می‌شود، گفت: رسیدگی به مطالبات مردم از وظایف اصلی مدیریت شهری است و امید است حاصل راه‌اندازی این سامانه، رفاه بیشتر مردم و کسب رضایت آنان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =